همایش «جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان» برگزار می شود94/11/12

http://bushehri.net/images/busshehri/139302191148187372716033.jpgعضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از برگزاری همایش «جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید» خبردادند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر دیروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه استان قم به موضوع همایش «جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید» پرداختند و فرمودند: مجلس خبرگان رهبری یکی از مهمترین نهادهای قانونی در ساختار نظام جمهوری اسلامی است که مهمترین وظیفه آن تعیین رهبری نظام و در مرحله بعد، نظارت بر بقاء و استمرار شرایط رهبری می باشد.

ایشان اظهار داشتند: یکی از نکات مهم در مجلس خبرگان رهبری این است که مقررات، آیین نامه ها و ضوابط این مجلس مربوط به خود آن است؛ به این معنا که از نهاد دیگری تصویب نخواهد شد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری ابراز داشتند: تعیین رهبری و عالی ترین مقام نظام جمهوری اسلامی به خبرگان ملت سپرده شده و ما شاهد بوده ایم که یکی از کارهای بسیار مهم و ماندگار خبرگان بعد از ارتحال امام راحل، تعیین آیت الله العظمی خامنه ای؛ آنهم در کوتاه ترین فرصت بوده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه دادند: مسئله مهمتر از انتخاب ایشان، معرفی فردی بوده است که هرچه زمان می گذرد روز به روز شاهد عظمت رهبری انقلاب بوده و هم ملت و هم خبرگان به این جمع بندی می رسند که بهترین انتخاب را داشته اند.

امام جمعه قم خاطرنشان ساختند: وظیفه ای که بر عهده خبرگان و تمام رسانه ها و دستگاه هاست این است که هرچه بیشتر این مجلس را به مردم معرفی کنند؛ به خصوص اینکه در آستانه دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز نیز قرار داریم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: ما برای اینکه جایگاه، وظایف و کارکردهای خبرگان را از سوی بزرگان تبیین کرده باشیم، اقدام به برگزاری این همایش در روز پنج شنبه، 15 بهمن ماه سال جاری در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) خواهیم کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: اعضای خبرگان، اساتید، فضلا و بزرگان حوزه و همچنین شخصیت های کشوری مهمان این همایش خواهند بود.

ایشان اظهار داشتند: در این همایش علاوه بر تبیین جایگاه و وظایف مجلس خبرگان رهبری، پاسداشتی نیز نسبت به نمایندگان فقید این مجلس خواهیم داشت و از خانواده های آنان دعوت به عمل آمده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اسامی 14 نماینده فقید این مجلس، ابراز داشتند: آیات مشکینی، مهدوی کنی، خزعلی، طاهری خرم آبادی، طاهری، محمدی گیلانی، معصومی زرندی، جباری، فاکر، امینیان، ملک حسینی، قره باغ، مرعشی شوشتری، بنی فضل و دو نفر از روحانیون اهل تسنن شهید محمد شیخ الاسلام و ماموستا مجتهدی از نمایندگان فقید مجلس خبرگان رهبری می باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان ساختند: سخنرانان این همایش مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله نوری همدانی، رئیس مجلس خبرگان، آیت الله یزدی و نائب رئیس و رئیس دبیرخانه خبرگان رهبری، آیت الله هاشمی شاهرودی می باشند.

امام جمعه قم با اشاره به تهیه دو کتاب برای روز همایش، تصریح کردند: کتاب: «مجلس خبرگان رهبری، جایگاه وظایف و کارآمدی» که مجموعه مقالات از اندیشمندان درباره این مجلس و مسائل مربوط به آن و همچنین کتاب «امنای امت» که یک نوع آشنایی با حیات و آثار نمایندگان فقید مجلس خبرگان است در روز همایش توزیع خواهد شد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشتند: در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز برپا خواهد شد که از آثار مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان و فصلنامه حکومت اسلامی می باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.