همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار می‌شود92/11/09

http://bushehri.net/images/busshehri/10/85881075122741065232011293191.jpgهمایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) با سخنرانی حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  برگزار می‌شود.

همایش سیره و زمان امام کاظم(ع) به همت انجمن علمی تاریخ پژوهان حوزه علمیه روز 21 بهمن ماه در قم برگزار می‎شود.

این همایش علمی با محورهایی چون زندگانی، عصر و زمانه امام کاظم(ع)؛ که بیشتر به بسترشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زمانه ایشان می‌پردازد، سیره امام کاظم(ع) که شامل سیره فردی، خانوادگی، اجتماعی، عبادی، اقتصادی و اخلاقی حضرت می‌شود، وضعیت اهل بیت(ع)، شیعیان، حاکمیت، اندیشه و رفتار سیاسی امام کاظم(ع) برگزار می‎شود.

همچنین از دیگر محورهای این همایش می‎توان به سیمای امام کاظم(ع) در ادبیات جهان اسلام، تبار و خاندان که شامل فرزندان، همسران و امام زادگان منسوب به ایشان می‎شود، حرم امام کاظم(ع) در بستر تاریخ و کتاب‌شناسی امام کاظم(ع) اشاره کرد.

گفتنی است  در این همایش که با حضور طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود، حضرت آیت‎الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و یکی از مدیران سطح عالی حوزه‎های علمیه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است 80 مقاله علمی به دبیرخانه این همایش رسیده است که از این تعداد، 40 مقاله به مرحله نهایی راه یافته و در دو جلد کتاب منتشر خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.