همدلی و همزبانی دولت و ملت، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است94/01/07

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2043.jpegمدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: یکی از لوازم مهم و جدی تحقق اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها با اشاره به اینکه نامگذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی برای عموم مردم و مسئولان دارای پیام های روشنی است، ابراز داشتند: این پیام هم برای مسئولان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان کارگزاران و هم برای مردم به عنوان کارفرمایان دولت دارای پیام روشنی است که باید به آن توجه جدی کرد.

ایشان افزودند: واقعیت آن است که در دنیای امروز فضای داخلی و بین المللی اقتضائات خاص خود را دارد و یکی از مسایلی که بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیر خود به جا و به حق به آن تأکید کردند، مساله رابطه دولت و ملت در زمینه تأکید بر همدلی و همزبانی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز بین دولت‎ها و ملت‎ها در دنیا فاصله فراوان وجود دارد، خاطرنشان کردند: دولت‎ها عموماً یک طرفه بر ملت‎ها حکومت می‎کنند اما در نظام اسلامی ما که برخاسته از اراده ملی است مردم جایگاه ویژه‎ای دارند و رابطه تنگاتنگی بین دولت و ملت برقرار است، منتها باید مرتب در جهت تقویت این رابطه کار کرد و اگر مشکلاتی وجود دارد، در صدد رفع آن برآمد.

ایشان با تأکید بر اینکه بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، ملت در عرصه‎های مختلف باید حامی و پشتیبان دولت باشد، اظهار داشتند: اگر دولتی حمایت مردم را نداشته باشد، نمی‎تواند در مواقع بحران‎های داخلی و خارجی صلابت لازم را داشته و پیش بَرنده افکار خود و مردم باشد، لذا حمایت مردم، امر اجتناب ناپذیری است به خصوص وقتی که خود دولت از مردم استمداد و یاری می‎طلبد.

 امام جمعه قم ادامه دادند: در مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اگر مردم راه خود را بروند و عکس العمل مثبتی نسبت به درخواست‎های دولت نداشته باشند به عنوان مثال در بحث صرفه جویی، بی شک مشکلات بسیاری رخ خواهد داد چه آنکه در صورت همدلی و همراهی مردم، باری از روی دولت برداشته شده و توفیق دولت بیشتر می‎شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کردند: در این میان، دولت هم نقش مهمی دارد و از آنجا که برخاسته از ملت است، باید پیگیر خواسته‎های ملت باشد و آنها را برآورده کند، به خصوص در بحث اقتصاد مقاومتی که باید بین ملت و دولت یک همگرایی خاصی ایجاد شود و اگر این همگرایی ایجاد نشود طبیعتاً تأثیرات لازم را به همراه نخواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشتند: همچنین اگر در مساله بین المللی چون مذاکرات هسته ای که دولت در حال مذاکره با قدرت های بزرگ است، اگر از پشتیبانی و حمایت مردم بی بهره باشد و خود دولت هم بر اساس خواست مردم اقداماتی انجام ندهد طبیعتاً موفقیت لازم حاصل نخواهد شد.

ایشان بیان کردند: مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‎ها و سخنرانی های عمومی بر موارد متعددی تأکید کرده‎اند که همه این موارد از مصادیق روشن برای همدلی و همزبانی بین دولت و ملت است که ان شاء الله امیدواریم با تعمق در این موارد، ملت و دولت به وظایف خود به درستی عمل کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.