همفکري علماي بلاد در حل مشکلات تأثير داشته است93/10/26

http://bushehri.net/images/zaman/IMAGE634907468328750000.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور فرمودند: همفکري و هم‎افزايي علماي بلاد در قالب اجلاسيه‌هاي سراسري و منطقه‌اي تأثير بسزايي در حل مشکلات حوزه‌هاي علميه و جامعه داشته و دارد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» در نهمين اجلاسيه سراسري جامعه مدرسين و علماي بلاد که در مدرسه عالي امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کردند: زماني که خفقان حکومت ستمشاهي بر کشور حاکم بود، تصميمات و بيانيه‌هاي جامعه مدرسين بود که لرزه بر اندام طاغوت مي‌انداخت.

ایشان افزودند: پس از سال‌ها جامعه مدرسين به اين نتيجه رسيد که بايد اجلاسيه‌هايي داشته باشد و بحث‌ها و نظرات در مورد مسائل و مشکلات هر استان، کشور و حتي در سطح بين‌المللي مطرح شوند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه همفکري و هم افزايي علماي بلاد در قالب اجلاسيه‌هاي سراسري و منطقه‌اي تأثير بسزايي در حل مشکلات حوزه‌هاي علميه و جامعه داشته و دارد، خاطرنشان کردند: کميسيون‌هاي تخصصي نيازهاي روز جامعه را رصد و مطرح مي‌کنند.

ایشان ادامه دادند: اقتصاد مقاومتي، فرهنگ و اينکه خروجي فرهنگ ايراني و اسلامي چيست، سبک زندگي اسلامي و سوغات‌هاي فرهنگي و اجتماعي غرب براي ايران، مباحث تبليغي و اينکه آيا روحانيت از همه ظرفيت خود در اين زمينه بهره برده است و مباحثي از اين دست جزو مواردي هستند که در کميسيو‌ن‌هاي تخصصي اجلاسيه جامعه مدرسين مطرح مي‌شوند.

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور مهم‌ترين کار در شرايط کنوني را ادامه مسيري دانستند که علماي پيشين داشتند و افزودند: در فراز و فرودهاي مختلف تاريخ ايران، علما خوب درخشيده‌اند و خوب ظاهر شده‌‌اند، ولي؛ نياز به فعاليت‌هاي بيشتر در همه عرصه‌ها داريم.

ایشان بيان کردند: تلاش ما اين بوده که از نظرات علماي بلاد بيشتر استفاده کنيم و به همين دليل وقتي براي سخنراني آنها هم در نظر گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.