هنری که در اردوگاه استکبار باشد ارزش ندارد94/11/16

http://bushehri.net/images/NESHAST/74147/IMG14494173.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در چهارمین جشنواره هنر آسمانی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد به بیانات امام راحل(ره) درباره هنر اشاره و اظهار داشتند: اگر هنرمند در اردوگاه استکبار و زورگویان قرار بگیرد، آن هنر ارزشی نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره هنر پرداختند و ابراز داشتند: ایشان فرمود: «هنر بهترین وسیله برای انعکاس مفاهیم و مسائل است. امروز هم بیشترین ضربه ای که دارد در دنیا به ما می خورد، از کارکرد هنر است».

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان ساختند: طلابی که شعر کلاسیک، آیینی، نو و ... سروده و داستان دینی تأثیرگذار می نویسد، در کنار تحصیل و تدریس او که خود یک هنر است، دارای افتخار می باشد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهداف حوزه از برگزاری جشنواره هنر آسمانی، تصریح کردند: «دستیابی به هنر دینی»، «گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در قالب آثار هنری متنوع و روزآمد»، «ترویج فرهنگ پژوهش در عرصه هنر و حمایت از پژوهش های هنری»، «شناسایی و معرفی مراکز هنری مرتبط با حوزه های علمیه»، «سازماندهی نیروهای هنرمند حوزه»، «ایجاد ارتباط میان طلاب و فضلای هنرمند با سایر هنرمندان»، «شناسایی و کشف استعدادهای هنری طلاب»، «سوق دادن طلاب به سوی فعالیت های هنری و «حمایت از آثار هنری طلاب و فضلای حوزه» از اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بیان داشتند: امروز بسیاری از هنرمندان غیرطلبه با ما تماس می گیرند و درخواست معارف دینی دارند تا در قالب هنر به جامعه عرضه نمایند و طلاب و فضلای هنرمند می توانند در این زمینه کارگشا باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.