وظیفه حوزه پاسداری از مرزهای اعتقادی جامعه است92/12/10

http://bushehri.net/images/01/13_198779.jpgحضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در چهاردهمین اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت کشور که به مدت دو روز در مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ برگزار می‌شود، به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کردند و بیان داشتند: ایشان می‌فرمایند «خداوند به هر کسی نعمتی را ارزانی کند، حق و تکلیفی را نیز در کنار آن قرار می‌دهد». بر اساس این حدیث انسان باید حق را مورد توجه قرار داده و در برابر نعمتی که حضرت حق به او ارزانی داشته، به وظیفه و تکلیف خود عمل کند.

ایشان با اشاره به اینکه امروز نعمت‌های ارزشمندی همچون انقلاب، حوزه علمیه و روحانیت وجود دارد، تاکید کردند: حوزه وظیفه دارد که از اعتقادات جامعه مرزبانی کرده و از دین مردم صیانت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای تحقق این اهداف را مورد تاکید قرار دادند و یادآور شدند:‌ باید در عرصه تربیت نسل جوان کشور حوزه و روحانیت به وظیفه و مسئولیت مهمی که بر دوش دارند، عمل کنند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با تاکید بر اینکه روحانیت وظیفه دارد از اعتقادات فرهنگی دینی در کشور پاسداری کند، اظهار کردند: حوزه در عرصه‌ فعالیت‌های علمی،‌ تبلیغی، آموزشی و پژوهشی آثار و برکات بسیار ارزشمندی داشته و نباید در این مسیر کسی با مطرح کردن فعالیت‌های وهابیت که با آموزش چند روایت و آیه لشکریانی را به عنوان طلبه به مناطق مختلف اعزام می‌کند، بخواهد این فعالیت‌ها را با اقدامات بسیار گسترده و عظیم حوزه مقایسه کند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه تاکید کردند: فعالیت‌های حوزه بسیار عظیم و گسترده بوده و در عرصه پاسخگویی به نیازهای خرد و کلان جامعه دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري  با اشاره به فعالیت مدارس سفیران هدایت و پاسخگویی این مدارس به بخشی از نیازهای ضروری حوزه بیان کردند: مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت زحمات بسیاری را متحمل می‌شوند و باید قدردان آنها بود و فعالیت‌ها و خدمات ایشان را ستود.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي با اشاره به برخی از مطالب مطرح شده از سوی مدیران مدارس علمیه سفیران هدایت بیان کردند: در خصوص تغییر کتب درسی، این اقدام کار ساده‌ای نیست و در خصوص مدارس سفیران هدایت نیز تیمی متشکل از کارشناسان نخبه حوزوی باید نسبت به ارزیابی کتب اقدام کنند که در این مسیر از پیشنهادات مدیران مدارس نیز بهره‌مند می‌شویم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.