وقف می تواند سهم مهمی در عرصه تغییر وضعیت اقتصادی جامعه ایفاء کند92/09/19

http://www.bushehri.net/images/gdg.jpgحضرت آیت الله سید‎هاشم  حسینی‎بوشهری طی سخنانی درباره وقف خاطرنشان کردند: وقف می‎تواند سهم مهمی در عرصه تغییر وضعیت اقتصادی و رسیدگی به آحاد نیازمند جامعه ایفاء کند. یکی از کارهایی که در این زمینه مفید و موثر است مقوله فرهنگ سازی در زمینه وقف در سطح عموم آحاد جامعه است.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که «باید با استفاده از زبان و ابزار هنر و رسانه این سنت حسنه و الهی را ترویج و مردم را نسبت به انجام وقف‎های جدید تشویق کنیم بیان داشتند: متاسفانه در ادوار گذشته و زمان طاغوت به خاطر برخوردهای ناسالم با دستگاه وقف، اعتماد عمومی جامعه از بین رفت، اما در دوره نظام اسلامی متصدیان وقف تلاش دارند عواید موقوفات در جهت خود و براساس نیت واقفین هزینه شود. بنابراین باید مردم را نسبت به انجام وقف‎های جدید تشویق کرد که در سال‎های اخیر این حرکت شروع شده است.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور همچنین به نقش غیر قابل انکار حوزه‎های علمیه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کردند و افزودند: مبلغین در فعالیت‎های تبلیغی خود در مناسبت‎های مختلف به ویژه هفته وقف، فرهنگ سازی خوبی در سطح جامعه انجام می‎دهند، اگرچه هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.
ایشان تصریح کردند: حوزویان و مبلغان هم باید برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه بیش از پیش تلاش کنند و به وظیفه خود در قبال این سنت حسنه که میراث رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) است عمل کنند.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کردند: لزوم تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی وقف در برنامه‎های تبلیغی روحانیون و مبلغین حوزه‎های علمیه به خوبی احساس می‎شود هرچند باید تدریس مبانی مرتبط با وقف را نیز در حوزه‎های علمیه جدی‎تر گرفت. البته احیای موقوفات حوزوی و تلاش بیشتر روحانیون و طلاب در راستای ترویج فرهنگ وقف نیز لازم است بنابراین روحانیون باید با ترویج فرهنگ وقف، مردم را به این امر مهم تشویق کنند.
ایشان  در پایان با ارزیابی از فعالیت‎های صورت گرفته در دوره مدیریت جدید سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای احیاء موقوفات و توسعه فرهنگ وقف، اظهار کردند: مدیریت جدید سازمان اوقاف و امورخیریه با همکاری خوبی که با حوزه‎های علمیه شروع کرده، رسالت اصلی خود را به خوبی دنبال کرده است و باید این مسئولیت مهم را تا موفقیت کامل انجام دهند و ما نیز در حوزه علمیه وظیفه خود می‎دانیم که این هماهنگی و همدلی برای احیاء موقوفات و تشویق مردم و فرهنگ سازی وقف با قوت دنبال شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.