ویژگی‌های شهدا چیست؟95/02/11

http://bushehri.net/images/0bushehri/pelak-shahid-shabanali.jpgمعاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در مراسم یادواره شهدای روحانی که در مدرسه علمیه امام مهدی موعود (عج) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های شهدا، اظهار داشتند: اولین ویژگی شهدا، ویژگی و حالت ایثار است، همچنین عمل به تکلیف از دیگر ویژگی‌های شهیدان بوده است.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: گاهی تکلیف پای درس استاد رفتن است، گاهی تکلیف مباحثه است و گاهی تکلیف رفتن به جبهه است، یکی از ویژگی‌های شهیدان این است که سوریه، لبنان و ایران نمی شناسد، بلکه هر جا که نیاز باشد، درخواست می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشتند: یکی از ویژگی‌های شهدا این است که از ملامت و سرزنش ملامت کنندگان نمی هراسد، شهدا از کارهای کم خود راضی نبودند و کارهای بزرگ خود را به رخ نمی کشیدند و نگران بودند که پاسخ خدا را دادند یا نه.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: امروز حوزه علمیه نیاز به طلاب درس‎خوان، فاضل، محقق، عالم و مودب به تأدیبات اسلامی و دینی دارد.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم با بیان این که بخشی از مردم با بیانات طلاب به دین گرایش پیدا می‌کنند، تأکید کردند: امروز طلاب با عمل خود باید مروج دین باشند و رفتارهای طلاب باید بیانگر روح پاک روحانیت باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شدند: اگر در قرآن کریم از پیامبران خدا سخن به میان آمده است، قرآن کتاب قصه و داستان نیست، بلکه خداوند پیامبران را به عنوان الگو مطرح کرده است و امروز نیز کردار و رفتار طلاب باید الگو باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان فرمودند: روحانیت در کنار علم و دانش و عمل خود باید پرچمدار انقلاب اسلامی باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.