پيشنهاد آیت الله حسینی بوشهری به احزاب و گروه‌هاي سياسي مصر92/04/24

http://h-bushehri.ir/images/NESHAST/8.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به تحولات اخیر مصر، فرمودند: احزاب و گروه های مختلف مصری از طریق گفتگو و در راستای مصالح و منافع عمومی ملت، اختلافات را حل و فصل و از کشته شدن مردم و نابودی مصر جلوگیری کنند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به تشریح تحولات اخیر کشور مصر پرداختند و اظهار داشتند: مصر، کشوری بزرگ و دارای فرهنگ و تمدنی شناخته شده است.

عضو خبرگان رهبری، وضعیت فعلی مصر را بسیار نگران کننده دانسته و تصریح کردند:  بیداری اسلامی که در مصر همچون بعضی از کشورهای عربی اتفاق افتاد، نوید بخش علاقه مردم به حرکت اسلامی بود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که بیداری اسلامی در حقیقت، تجدید دوران گذشته مصر بود، خاطرنشان کردند: مردم مصر همیشه بر اساس باورهای دینی حرکت کرده اند اما در طول برهه های نسبتا طولانی، حاکمیت طاغوت ها فرهنگ و تمدن مصر را تحت تاثیر خود قرار داد‌ه‌اند.

ایشان با تاکید بر این که امروز شرایط مصر مناسب مردم این کشور نیست، ابراز داشتند: علما و اندیشمدان مصری باید مردم، احزاب و گروه ها را به خویشتن داری دعوت کنند.

ابراز نگرانی از خبر تشکیل ارتش آزاد

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با ابراز نگرانی شدید از خبر تشکیل ارتش آزاد در مصر، یادآور شدند: این اقدام یعنی شبیه آنچه که در سوریه اتفاق افتاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که تشکیل ارتش آزاد در سوریه، نتیجه ای جز ویرانی کشت و کشتار در پی نداشت و این حرکت نباید در مصر تکرار شود، اظهار داشتند: این اتفاق در مصر، نتیجه ای جز ویرانی زیرساخت های این کشور و از بین رفتن انسان ها نخواهد داشت.

تاکید بر لزوم مصالح و منافع عمومی ملت مصر

حضرت آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به این مطلب که امیدواریم گروه ها و احزاب دقت کنند و براساس مصالح و منافع عمومی ملت مصر تصمیم بگیرند، تصریح کردند: با اقدامات خشن و سلاح نمی شود کاری از پیش برد.

گفتگو؛ بهترین راهکار برون رفت از شرایط فعلی

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که مهم ترین راهکار برای برون رفت از شرایط موجود مصر را چه می دانید؟، فرمودند: بهترین راهکار برای وحدت احزاب و گروه ها گفتگو است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کردند: احزاب و گروه های مختلف مصری، افرادی را به عنوان نماینده تعیین کرده و بر روی اصول مشترک و شرایط آینده مصر به توافق برسند؛ زیرا اگر مسائل را از طریق گفتگو حل و فصل کنند، قطعا از کشته شدن مردم و نابودی مصر جلوگیری خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که نقش جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد ثبات و آرامش در مصر چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشتند: مسئولان وزارت امورخارحه کشور اخیرا با مقامات ترکیه و کشورهای دیگر رایزنی هایی را در این زمینه داشته اند.

مواضع خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران

ایشان با تاکید بر این که مواضع جمهوری اسلامی ایران خیرخواهانه و در جهت آرامش و انسجام مردم مصر است، ابراز داشتند: امیدواریم پیشنهادات ایران مورد توجه ویژه گروه ها و احزاب سیاسی مصر قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به این که معتقدیم امت اسلامی یک پارچه است و اگر به بخشی آسیب برسد، متوجه دیگران نیز خواهد شد، تصریح کردند: براساس حس اسلامی و انسان دوستانه، جمهوری اسلامی آرزوی برقراری آرامش و امنیت در مصر را دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.