پيکر امام جمعه لار در قم تشييع شد94/04/07

http://bushehri.net/images/0000/2/1/232/13940406000380_PhotoA.jpgمراسم تشييع و خاکسپاري پيکر حجت‌الاسلام والمسلمين نوربخش امام جمعه لار پيش از ظهر دیروز در قم با حضور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري برگزار شد.

در پي درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي نوربخش امام جمعه لار، پيکر اين مرحوم پيش از ظهر دیروز در قم تشييع شد و پس از انتقال به گزار شهداي علي بن جعفر، به خاک سپرده شد.

در اين مراسم پس از اقامه نماز در حرم مطهر توسط آيت‌الله مکارم شيرازي، پيکر مرحوم نوربخش با حضور مردم قم و لار و همچنين برخي از مسئولان از جمله آيت‌الله حسيني بوشهري مدير حوزه‌هاي علميه کشور و امام جمعه قم از حرم حضرت معصومه(س) تا گلزار شهدا تشييع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي نوربخش، نماينده ولي فقيه در لارستان و امام جمعه لار، شامگاه پنجشنبه به دليل بيماري سرطان در بيمارستان نمازي شهر شيراز درگذشت.

حجت‌الاسلام نوربخش متولد 1332 در شهرستان گلپايگان است و در سال 1353 براي نخستين بار به لارستان آمد و ساليان سال در اين خطه حضور داشت.

وي که به عنوان مبلغ در لارستان حضور يافت در شهر قديم، محله نو و نظرگاه حضرت عباس(ع) سکونت يافت و خانواده‌اش را هم به لار آورد و با بسياري از مردم لار رفت و آمد و نشست و برخاست داشت.

وي در آن سال‌ها فعاليت تبليغي ديني خود را در حسينيه حاج تقي آغاز کرد و قرآن و عقايد اسلامي را به جوانان و نوجوانان لاري آموخت و در آن زمان ارتباط بسيار خوبي با روحانيت لارستان داشت. اين خطيب توانا تا اوايل دهه 60 به صورت مداوم در لارستان آمد و رفت داشت و پس از انقلاب اسلامي ايران به کار فقهي پرداخت و در سال‌هاي پس از انقلاب در سمت‌هاي اجرايي و دانشگاهي در کشور منشأ برکت‌هاي بسياري بود.

اين روحاني و عالم حوزه و دانشگاه که مراوده و تعلق خاطر خاصي نيز به لارستان داشتند از سوي مقام معظم رهبري در سال 1391 و پس از ارتحال آيت‌الله سيّد عبدالعلي آيت‌اللهي به عنوان امام جمعه لارستان منصوب شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.