پیروزی نظام در مذاکرات هسته‎ای خواست همه مسئولان و ملت بزرگ ایران است 94/02/05 94

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476380000000.jpgخطیب جمعه قم، فرمودند: از آغاز مذاکرات هسته‎ای نقدهایی مطرح شده، اما مذاکره کنندگان با چشمی بیدار و آگاهانه وارد صحنه شده اند و امیدواریم در این هماورد هسته‎ای آنچه اتفاق می‎افتد پیروزی شکوهمند ملت رشید ایران اسلامی‎مان باشد.

حضرت آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‎های این هفته نماز جمعه در خصوص مساله مذاکرات هسته‎ای فرمودند: در رابطه با مساله هسته‎ای عزیزان در حال مذاکره هستند باید برایشان دعا کنیم تا موفق شوند.

خطیب جمعه قم در ادامه سخنان خود در خصوص رویدادهای اخیر در یمن و ابعاد آن از چند جهت فرمودند: سعودی ها بعد از 27 روز بمباران و آدم کشی اعلام آتش بس یک طرفه کردند و با اعلامیه بلند بالایی که وزارت دفاع عربستان صادر کرد که ما به همه اهدافمان در این جنگ رسیده‎ایم در این باره یک انسان هوشمند و تیز بین و آگاه می‎گوید اینها چه هدفی داشتند که به آن رسیده‎اند؟

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: مهم ترین اهدافی که عربستان برای خود تعیین کرده بودند بازگرداندن منصور هادی به کشور در جایگاه ریاست جمهوری بود در حالی که منصور هادی در عدن و یمن نیست و در عربستان به سر می‎برد و به یمن بازنگشت.

ایشان در مورد مهم ترین نکات قابل توجه در اهداف این جنگ خاطرنشان کردند: نکته دوم عربستان در این جنگ نابود کردن توان دفاعی انصارالله بود در صورتی که از انصارالله تعداد کمی به شهادت رسیدند و اینها گویا برنامه ریزی کردند تا زنان و کودکان را بکشند پس عربستان در این جهت نیز به توفیقی دست نیافت.

مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور عنوان کردند: عربستان در این جنگ تصمیم داشت تا باب المندب را در اختیار خود بگیرند اما باب المندب امروز در اختیار انصارالله است حال با این شرایط اعلامیه سرا پا دروغ که عربستان می‎گوید ما به همه اهدافمان رسیده‎ایم تحقق نیافته است.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: امروز انصارالله علاوه بر شمال یمن بر جنوب  این کشور نیز مسلط شده است و در حالی که یمن 20 استان دارد، 18 استان در اختیار انصارالله می‎باشد و این نشان می‎دهد که عربستان به اهدافش در این جنگ دست نیافته است.

ایشان در مورد علت آتش بس نیز خاطرنشان کردند: اگر چه عربستان بر سر وعده آتش بس باقی نماند و هنوز حمله می‎کند اما طبعا افکار عمومی و شرایطی که در عربستان و در فضای بین المللی رقم خورد نتوانستند آن گونه که می‎خواهند به جنگ ادامه دهند.

خطیب جمعه قم تأکید کردند:جنگ عربستان نشان داد که همچنان خون بر شمشیر پیروز است از طرفی ایجاد وحدت و همبستگی در میان مردم یمن از دیگر دستاوردهای جنگ بود تا جایی که اهل سنت با هم متحد شده‎اند و علمایشان اعلام حمایت از انصارالله کرده‎اند.

ایشان در رابطه با موضوع خانواده نیز بیان داشتند: زن و مرد در خانواده نسبت به هم برتری ندارند بلکه وظایف سنگینی بر عهده هر یک نهاده شده است که بنیان خانواده در گروه توجه به وظایف می‎باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.