پیکر آیت الله انصاری شیرازی به خاک سپرده شد93/10/15

http://bushehri.net/images/zaman/13910627000008_PhotoA.jpgپیکر مرحوم آیت الله انصاری شیرازی صبح دوشنبه با حضور حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، علما، طلاب و مردم قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر عالم ربانی، آیت الله یحیی انصاری شیرازی پیش از ظهر دوشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، طلاب و علمای حوزه علمیه و مردم قم و مسئولان حضور داشتند که با نوای "لا اله الّا الله" پیکر شریف این عالم ربانی را تشییع کردند.

اعضای جامعه مدرسین حوزه، و تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، تعدادی از ائمه محترم جمعه و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام شهیدی نماینده رئیس جمهور، استاندار قم و معاونان ایشان هم در این تشییع شرکت کردند.

نوای «عزا عزاست امروز ... روز عزاست امروز ... مهدی صاحب زمان، صاحب عزاست امروز ... » و «یا حسین» و «یا مهدی» در این تشییع شنیده می‌شد.

خانواده مرحوم آیت الله انصاری شیرازی و شاگردان این استاد حوزه با چشمانی اشکبار پیکر وی را تشییع کردند.

آیت الله مکارم شیرازی بر پیکر این استاد اخلاق نماز اقامه کرد و سپس پیکر آیت الله انصاری شیرازی در حرم حرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

آیت الله یحیی انصاری شیرازی متولد ۱۳۰۶ در داراب شیراز بود که پس از گتحمل یک دوره بیماری شامگاه شنبه به دیدار الهی شتافت.

وی استاد اخلاق، عرفان و فلسفه حوزه علمیه قم و از مهمترین مدرسان شرح منظومه ملاهادی سبزوای بود و از این رو به «شیخ‌الاشراق» و «قدوة المتألهین» لقب گرفته بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.