چهره ای ساده زیست وهمراه همیشگی امام(ره)92/05/09

http://h-bushehri.ir/images/01/th.jpeg آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری؛ درباره شخصیت آیت الله مشکینی(ره) فرمودند: ایشان چهره ای‌ ساده زیست، زاهد،‌ مجاهد و همراه همیشگی امام راحل، مقام معظم رهبری و انقلاب بود.
 
آیت الله مشکینی از نظر علمی شخصیتی بسیار برجسته و در محضر بزرگانی همچون حضرات آیات مرحوم امام راحل، بروجردی، محقق داماد، حجت و دیگر بزرگان تلمذ کرد و نیز شاگردان مبرز زیادی را برای جامعه علمی کشور و حوزه های علمیه تربیت کردند.
 
مرحوم مشکینی رییس فقید مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه، دلداده اهل بیت(ع) بود؛ خدمات بسیار بزرگی به گسترش فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کرده است.
 
آیت الله مشکینی(ره) جزو شخصیت هایی بود که مرجعیت امام راحل را امضا کرد و در برابر دشمنان باک و هراسی به دل راه نمی داد و تنها به انجام وظیفه الهی و اسلامی خود فکر می کرد.
 
رییس فقید مجلس خبرگان رهبری، با وجود اینکه جایگاه برجسته ای در جهات علمی داشت، همواره ساده زیست بود و در برابر دیگران تواضع می کرد و سراغ مرجعیت نرفت و این مساله زهد و تقوای فوق العاده وی را نشان می دهد. در هر مکانی که حضور می یافت، همواره مورد احترام و تجلیل دیگران بود و همه از این عالم فرهیخته به نیکی یاد می کردند.
 
مصداقی برای اهل فضل
 
بعد از ارتحال این عالم ربانی، اعضای مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای در محضر رهبر انقلاب بودند که در این جلسه مقام معظم رهبری آیت الله مشکینی را مصداق کلام امام علی(ع) که متقین «اهل فضل»، می‌باشند و منطق ایشان صواب، زمان شناس و موقعیت شناس هستند، دانستند.
 
این بزرگان مسیر و راه را برای ما باز کرده اند و ما باید از زندگی آنها الگو بگیریم و اندیشه های این بزرگواران را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
 
امروزه طلاب بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نیاز دارند و باید از شخصیت های بارزی همچون آیت الله مشکینی الگو بگیرند و حوزه های علمیه نیز باید با برنامه ریزی مناسب، چنین شخصیت های برجسته ای را در دل خود پرورش دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.