کتاب «ضرورت وزارت اطلاعات» تحریری نو در فقه است93/07/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2034.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» روز پنجشنبه در همایش بزرگداشت سی‎امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی، نظام اطلاعاتی را همانند نظام سیاسی ضروری دانستند و اظهار کردند: متون کتاب و آثار فقهی ما ریشه سنتی دارد.
ایشان با اشاره به شخصیت مرحوم میانجی، تصریح کردند: چهره و شخصیت‎هایی مانند مرحوم احمدی میانجی که لحظات عمر خود را در تبلیغ دین و تعلیم طلاب و دانش پژوهان گذاشته‎اند، گل سر سبد نظام هستی هستند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم اظهار کردند: اقتضای حکمت خداوندی آن است که استعدادهای بالقوه انسانی را تبدیل به بالفعل نماید، اما این انسان‎ها هستند که با اختیار راه خود را برمی‎گزینند و با انتخاب راهنمایان کامل، استعدادهای خود را می‎پرورانند.
آیت الله حسینی بوشهری، عقل را نخستین راهنمای انسان دانستند و خاطرنشان کردند: عقل راه عبودیت و شناخت خداوند متعال را به همگان راهنمایی می‎کند و همانند چراغ راهی به همه فایده می‎رساند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، پیامبران و ائمه هدی(ع) را از دیگر راهنمایان خلایق دانستند و اظهار کردند: در قرآن کریم، بیش از ۸۰ آیه به اهمیت علم و عالم پروری پرداخته است که نشان از اهمیت پرداخت به این دسته از رهنمایان انسانی دارد.
ایشان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره شخصیت مرحوم آیت الله احمدی میانجی فرمودند: این شخصیت بزرگ از محضر آیات عظام طباطبایی، مرعشی نجفی، محقق داماد و گلپایگانی بهره برده است و در عین حال در اوج اخلاص بود و به دنبال نام و شناساندن خود نبود و با تواضع به فعالیت‎های تبلیغ خود در بین مردم انجام می‎داد.
نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فداکاری و روحیه انقلابی این عالم ربانی، تأکید کردند: وقتی فرزند ایشان به شهادت رسید، در مراسم تشییع جنازه و شب هفت فرزند خود شرکت نکردند و اظهار نمودند آنچه را که در راه خدا داده‎ایم، پی آن را نمی‎گیریم.


آیت الله میرزا علی احمدی میانجی، در سال ۱۳۰۵ در روستای پورسخلو از توابع میانه آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی را در محیط خانوادگی که سرشار از تلاش و کوشش، صفا و صمیمیت و عبودیت و معنویت بود، سپری کرد.
وی پس از عمری تلاش و مجاهدت در راه مکتب اسلام و تألیفات کتبی در این زمینه، بامداد روز دوشنبه، بیست و یکم شهریور ۱۳۷۹ چشم از جهان فرو بست و پیکرش در حرم کریمه اهل بیت(ع) به خاک سپرده شد.
همایش بزرگداشت سی‎امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و نکوداشت مرحوم آیت الله علی احمدی میانجی، به همت اداره کل اطلاعات قم در سالن همایش‎های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.