کتب را باید به گونه‎ای تألیف کرد که پاسخ به شبهات داده شود/ دارالقرآن‎ها تقویت شود93/09/14

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%209.jpegنماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» دیروز در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتب را باید به گونه‎ای تألیف کرد که پاسخ به شبهات داده شود، ابراز داشتند: به صرف بُعد اثباتی در خصوص مطالب دینی، نباید اکتفا کرد و باید نگاه پاسخ گویانه به مباحث داشت.  

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه مدیون آموزش و پرورش است چرا که از این نهاد، داوطلب حوزوی می‎گیرد اظهار داشتند: عمده ساعت قرآن دانش آموزان از دوره دبستان صورت گیرد و دارالقرآن‎ها تقویت شود و در بحث قرآن به گونه‎ای کتب تألیف شود که دانش آموزان در دوره ابتدایی با قرآن آشنا شوند و این ضعف است که دانش آموز به حوزه و دانشگاه برود و در زمینه قرآن ضعیف باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز اکتفا کردن به یادگیری قرآن کافی نیست، ابراز داشتند: در تبیین بحث‎های رفتاری و اخلاقی در کتب درسی باید اهتمام بیشتری داشت.

ایشان با بیان اینکه در رشته‎های علوم انسانی مشکلاتی وجود دارد، فرمودند: هرقدر به آموزش و پروش کمک کنیم تا تعالی یابد و بالنده شود برای انقلاب مهم و  ارزشمند است، چرا که آینده انقلاب در دست آموزش و پرورش است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کمیته‎هایی تشکیل شود که نیازهای متناسب با آموزش و پرورش را در زمینه علوم انسانی شناسایی کند، اظهار داشتند: امروز شرایط حوزه‎ها با گذشته متفاوت است و افرادی در حوزه فعالیت دارند که به عنوان مثال در زمینه‎های اقتصادی و روان شناسی اقدامات جدی کرده‎اند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید کمیته‎ای تلفیقی از حوزه و آموزش و پرورش برای بررسی مسائل علوم انسانی شکل بگیرد، ابراز داشتند: آموزش و پرورش نیازهای خود را بیان کند و حوزه نیز تلاش می‎کند با تشکیل کمیته‎ای از صاحب نظران، به بررسی این مسائل بپردازند. 

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش می‎تواند بر روی فعالیت‎های اساتید جوان و فضلای حوزه تکیه کند، اظهار داشتند: حدود 18 انجمن در حوزه فعالیت دارند و اعضای آنها در زمینه مباحث مختلف کارایی بالایی دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.