کشتار شیعیان نیجریه با برنامه ریزی قبلی بوده است94/10/06

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%209.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» با بیان این‌که کشتار شیعیان نیجریه با برنامه‌ریزی قبلی بوده است، فرمودند: بعد از این حادثه‌ای که در آنجا اتفاق افتاد یکی از سران کشورهای عربی رسماً پیام می‌فرستد و از رئیس‌جمهور نیجریه تقدیر می‌کند، این پیام چه معنایی دارد؟

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، ضمن محکوم کردن فاجعه کشتار شیعیان نیجریه، اظهار داشتند: حادثه‌ای که در نیجریه اتفاق افتاد، حادثه بسیار تلخی بود که توسط استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و بعضی از کشورهای عربی طراحی‌شده بود.

ایشان ادامه دادند: این نوع حرکت‌ها تازگی ندارد و هرچند وقت یکبار به شکلی ظهور و بروز پیدا می‌کند اما نوع و شکل آن مختلف است و منحصر به این نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: با توجه به شرایطی که ما سراغ داریم و وضعیتی که این کشورها نسبت به گسترش فرهنگ تشیع دارند ممکن است این اتفاقات در کشورهای دیگر هم اتفاق بیفتد.

ایشان خاطرنشان کردند: ما معتقدیم امروز حرکتی که در دنیا به خاطر حقانیت مکتب اهل‌بیت آغازشده باعث گردیده که عده‌ای از تکفیری‌ها و وهابی‌ها به خصوص صهیونیست‌ها یک احساس نگرانی جدی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کردند: این افراد معتقدند مقابله کردن با یک فرهنگ مترقی امکان‌پذیر نیست و از آنجا که این افراد قدرت و منطق ندارند. راهکارشان حذف فیزیکی است و به اسلحه و حمله و زور متوسل می‌شوند.

ایشان ادامه دادند: آنچه در نیجریه اتفاق افتاده است حتماً یک برنامه طراحی‌شده است و در واقع بهانه‌هایی که می‌گیرند قابل‌ قبول نیست شما ملاحظه می‌کنید بعد از این حادثه‌ای که در آنجا اتفاق افتاد یکی از سران کشورهای عربی رسماً پیام می‌فرستد و از رئیس‌جمهور نیجریه تقدیر می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: این حرکت نشان می‌دهد که این اقدام تروریستی با برنامه‌ریزی قبلی بوده و الان که می‌بینند به نتیجه رسیده از رییس‌جمهور نیجریه تشکر می‌کنند.

ایشان با یادآوری مظلومیت ائمه اطهار در طول تاریخ، ابراز داشتند: تنها راهکار مقابله با این اقدام استقامت، حرکت بر اساس منطق و پیروی از رفتار و سلوک اهل‌بیت (ع) است، البته نباید از این مهم غافل شویم که دشمنی آن‌ها تنها معطوف به شیعه نیست، تمام مسلمانان با هر گرایش و منطقی اگر در خط آن‌ها نباشند این‌ها موجب دشمنی و خشم آن‌ها می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کردند: دشمنی این دسته از افراد نسبت به شیعه بیشتر ولی نسبت به اهل سنتی که با آن‌ها همراهی ندارند و در مسیر برنامه‌ریزی‌ها آن‌ها قرار نمی‌گیرند خشم آن‌ها نسبت به این افراد هم وجود دارد.

ایشان ضمن همدردی با شهدای این اقدام تروریستی و وحشیانه، فرمودند: باید در این عرصه مقاومت و پایداری داشته باشیم و ما مطمئن هستیم به خاطر این پایداری و استقامت، جبهه پیروز جبهه‌ای است که خدا را حامی و پشتیبان خودش بداند.

آیت‌الله حسینی بوشهری این اقدام را موجب گرویدن بیش از پیش مردم نیجریه به اسلام و تشیع عنوان کردند و افزودند: با این اقدام هم خشم سایر مسلمانان برانگیخته خواهد شد چون کشتن یک مجموعه‌ای زن و مرد طبیعتاً احساسات دیگران را جریحه‌دار خواهد کرد و این علامت سؤال جدی پیش خواهد آمد که این‌ها به چه جرمی کشته شدند و خود این موجب توسعه حرکت انقلابی آن‌ها خواهد شد.

ایشان در پایان تصریح کردند: طبعاً توطئه و دشمنی‌ها برای جلوگیری از رشد حرکت‌های انقلابی و دینی در این کشور بیشتر خواهد شد، هرچند که در آینده این دشمنی‌ها و کشورهای متخاصم و جنایتکار نتیجه عکس خواهند گرفت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.