کمیته امداد در جهت محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز تلاش کند 93/01/29

http://bushehri.net/images/01/20/index.jpegکمیته امداد باید در کنار محرومیت‌زدایی مادی و معیشتی از خانواده‌های تحت پوشش محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز نماید. 

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار رئیس و جمعی از معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) که در دفتر ایشان برگزار شد به تبیین جایگاه خدمت‌رسانی به مردم و اینکه محرومیت فرهنگی نیز باید در اولویت کارهای کمیته امداد باشد پرداختند

ایشان با اشاره به اینکه انسان باید قدردان نعمت‌های الهی باشد تاکید کردند:‌ همه ما در هر مسئولیتی، مشمول نعمت‌های الهی هستیم که باید بدانیم این نعمت‌ها از طرف خدای متعال است و قدردان این نعمت‌ها باشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان کردند: کمیته امداد امام خمینی (ره) واقعا نعمت بزرگ الهی است که نصیب هرکسی نمی‌شود که به افراد محروم و فقرای شیعه رسیدگی کند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز غیر از آن کمیته‌ای است که در اوایل انقلاب تشکیل شد خاطرنشان کردند: ما در این 35 سال عمر انقلاب تجربه‌های زیادی کسب کردیم و امروز کمیته امداد از لحاظ پختگی آگاهی و توجه به مقتضیات زمان بسیار بهتر و تأثیرگذارتر فعالیت می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر از سوی کمیته امداد انجام شده است بیان داشتند:‌ احیای زکات یکی از کارهای بسیار مهمی بود که کمیته امداد این واجب الهی را احیا کرد.کار  بزرگ دیگری که هنوز در ابتدای راه است و باید ادامه پیدا کند کمک به خیرین مدرسه‌ساز حوزوی است و در مراکزی که به مدارس دینی نیاز داریم کمیته امداد باید به وظیفه خود هم عمل کند.

ایشان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی فرهنگی بسیار مهم است افزودند: کمیته امداد باید در کنار محرومیت‌زدایی مادی و معیشتی از خانواده‌های تحت پوشش محرومیت‌زدایی فرهنگی نیز نماید و ما در حوزه این آمادگی را داریم تا مبلغین و نیروها و طلاب خود را در جهت همکاری برای کارهای فرهنگی و آشنا کردن خانواده‌های تحت پوشش با معارف اهل‌بیت‌(ع) انجام دهیم و امیدواریم که بزودی شاهد این باشیم که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد علاوه بر اینکه از حیث مادی تامین شده‌اند از حیث معنوی و فرهنگی نیز تامین باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.