گزارش «شکنجه‌های سیا» باطل‌کننده ادعای حقوق بشر آمریکایی‌ها است93/09/21

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%208.jpgامام جمعه قم با اشاره به انتشار گزارش شکنجه‌های سازمان سیا، فرمودند: آمریکایی‌ها در حالی دم از حقوق بشر می‌زنند که افشای گزارش شکنجه‌های مکرر سیا برای اعتراف گیری، ادعای دروغین آنها را بیش از گذشته رسوا کرده است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم سخن می‌گفتند، با اشاره اهمیت اربعین حسینی و ویژگی‌های آن در معارف دینی شیعه اظهار داشتند: امسال بیش از 20 میلیون نفر در کربلا حاضر شده‌اند و به ندای اباعبدالله(ع) لبیک گفته‌اند.

ایشان در ادامه سخنانش به گزارش جنایات «سیا» اشاره کردند و فرمودند: این افشاگری از زبان خود آمریکایی‌ها صورت گرفته است. برای تهیه این گزارش 6 میلیون برگ از اسناد سازمان سیا بررسی و با صرف 40 میلیون دلار در چند سال، 6700 صفحه گزارش تهیه شده است، اما بخش عمده آن سانسور شده و در نهایت 499 صفحه از کارنامه ننگین سازمان سیا منتشر شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه ادعای آمریکایی‌ها در دفاع از حقوق بشر «دروغ» است، اظهار داشتند: سازمان سیا از انواع روش‌های شکنجه برای اعتراف گیری از متهمان پس از 11 سپتامبر استفاده کرده‌ است. به‌عنوان مثال یک انسان را 180 ساعت بیدار نگاه داشته‌ تا از او اعتراف بگیرد یا وی را مطیع‌تر کند. با این اوصاف جوانان ما نباید فریب ظاهر اتوکشیده آمریکایی‌ها را بخورند چراکه اینها همواره ایران را متهم به نقض همین حقوق بشری می‌کنند که خود آن را این‌‌گونه نقض کرده‌اند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش به پیام مقام معظم رهبری به همایش ملی ارتقا سلامت اداری اشاره و تصریح کردند: رهبر معظم انقلاب با این پیام خواستار اقدامی عملی و اساسی در مبارزه با فساد به جای برگزاری سمینارها شدند.

امام جمعه قم خاطرنشان کردند: باید در قراردادهای مهم نظارت سنگین و جدی باشد تا چنین اتفاقاتی نیفتد یا در بدو وقوع، کشف و عاملان مجازات شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.