گزارش هایی که از فضای مجازی ارائه می شود نگران کننده است95/01/23

http://bushehri.net/images/0000/666666666/IMG12381287.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: گزارش هایی که از جامعه و فضای مجازی می رسد، نگران کننده است و در حال حاضر جامعه اسلامی با خطر و نفوذ دشمنان در فضای مجازی روبرو می‎باشد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در بازدید از معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به ویژگی های یک مدیر موفق عنوان کردند: کسانی که کار مدیریتی می کنند و می خواهند کار مجموعه تحت مدیریتی خود را به سامان برسانند، باید از فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

ایشان در ادامه با اشاره به کلامی از امیر بیان علی(ع) افزودند: آنچه که در سال گذشته جزء برنامه ریزی بوده و به دلایلی موفق به انجام آن نشدیم، درصدد ریشه یابی آن برآییم و موانع را آسیب شناسی کنیم تا در سال جدید گرفتار آن مشکلات نشویم و برای انجام آن تلاش بیشتر کنیم.

 مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که موضوع تهذیب از ارکان حوزه است و نقش آن بی بدیل است، افزودند: اساسا استوانه و  آنچه  که تعیین کننده جایگاه روحانیت در جامعه و پیشگاه خدا است و روحانی را به عنوان روحانی می شناساند، تنها علمیت او نیست، چرا که اگر در کنار علمیت، آسیبی قرارگیرد، قطعا چهره آن عالم سختکوش در عرصه دانش مخدوش خواهد شد و او از چشم ها می افتد و از منظر جامعه سقوط می کند.

 امام جمعه قم با بیان اینکه فضائل و مکارم اخلاقی و وجه دینی است که می تواند یک عالم دینی را حفظ کند، اظهار داشتند: اگر علمیت در کنار اخلاق قرار گیرد، موجب رشد و بالندگی در فرد و تاثیر گذاری او بر جامعه خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دین و همه مسئولین حوزه بر فراگیری دانش همراه با تهذیب است، ابراز داشتند: گزارش هایی که از فضای جامعه و فضای مجازی می رسد نگران کننده است و در حال حاضر جامعه اسلامی با خطر و نفوذ دشمنان در فضای مجازی روبروست.

ایشان ادامه دادند: این فضا در حال از بین بردن بنیان خانواده و ارزشهای اسلامی است و خیلی از خانواده ها را درگیر و مشغول کرده است، اگر  برای هدایت و از بین بردن چنین خطری درست برنامه ریزی نکنیم و  آسیبی که متوجه مخاطب است، درست نشناسیم، در پیشگاه خدای متعال مسئول هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به مدیران معاونت تهذیب، بیان داشتند: معاونت تهذیب نقش تعیین کننده و تاثیر گذاری در تربیت طلاب می تواند ایفاء کند و به گونه ای طراحی و برنامه ریزی کند که طلاب در عرصه تهذیب نفس، موفق شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.