گسترش اعتکاف مرهون پیروزی انقلاب اسلامی است95/03/13

http://bushehri.net/images/slideshow/1395/02/IMG00300529.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اعتکاف در پیش از پیروزی انقلاب در انزوای مطلق بود، فرمودند: امروز مراسم اعتکاف در سراسر کشور و حتی روستاهایی که مسجد جامع دارند، بسیار پرشور برگزار می شود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران چهارمین جشنواره بین المللی اعتکاف که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعتکاف اقدامی ارزشمند و ماندگار است، اظهار داشتند: اجر و پاداش اعمال و کارهای ماندگار از زمان حیات افراد در دنیا بیشتر است. 

ایشان با بیان اینکه اعتکاف در پیش از پیروزی انقلاب در انزوای مطلق بود، تصریح کردند: در گذشته شاهد عدم استقبال از اعتکاف بودیم و تعداد افراد محدودی در یک مسجد معتکف می شدند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: امروز مراسم اعتکاف در سراسر کشور و حتی روستاهایی که مسجد جامع دارند، بسیار پرشور برگزار می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه اعتکاف ابعاد بین المللی به خود گرفته است، تصریح کردند: طلاب غیرایرانی حوزه در کشورهای خود مبلغ برگزاری اعتکاف شده و این فرهنگ دینی را به خوبی نهادینه کرده اند.

ایشان یادآور شدند: هرساله شاهد رشد ابعاد علمی و اجرایی مراسم اعتکاف از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز فرهنگ اعتکاف در میان جامعه  گسترش زیادی داشته است، تصریح کردند: اگر پژوهش های علمی در بقیه فرائض دینی نیز همچون اعتکاف صورت می گرفت، قطعا شاهد برکات بیشتری بودیم.

ایشان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ابراز داشتند: امروز مقام معظم رهبری به شایستگی خلف صالح امام راحل(ره) هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.