باید سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در رفتارها نیز عملی شود93/04/11

http://www.bushehri.net/images/boshehri_l93227_211898.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی سخنانی بیان کردند: آنچه که به نظر من پایه و اساس کار را تشکیل می‌دهد تقویت مبانی اعتقادی مردم است یعنی اگر در ماه مبارک رمضان خطبا، روحانیون و ائمه جماعات بخش قابل توجه‌ای از بحث‌هایشان را به تقویت بنیه‌های اعتقادی مردم وقت بگذارند بسیار مناسب است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشتند: اگر توحیدشناسی، خداشناسی، معاد و اعتقاد به رستاخیز در جامعه ارتقا یابد تضمین‌کننده این موضوع است که مردم به سمت گناه نمی‌روند و رفتارشان بر اساس رفتار اسلامی هماهنگ می‌شود.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: متاسفانه مشکلی که امروز در جامعه ما وجود دارد این است که به ظاهر از خداشناسی و از اعتقادات و قیامت صحبت می‌شود اما چون اعتقاد داشتن به این مباحث عمیق و ژرف نیست می‌بینیم آثار و تبعات آن، اعتقادات و مبانی مورد توجه پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) نیست. بنابراین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تقویت اعتقادات مردم به شکل عمیق است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: آشناکردن مردم با مسایل، احکام و معارف دینی یکی دیگر از محورهایی است که در فرصت ماه مبارک رمضان باید مورد توجه ائمه جماعات و اهل منبر قرار گیرد زیرا بعد از آنکه پایه‌های اعتقادی مردم شکل گرفت باید مردم با معارف و احکام دین آشنا شوند امروز علت آنکه برخی از خودشان ناهنجاری‌ نشان می دهند آن است که با احکام و معارف دین آشنایی ندارند وگرنه مردم از نظر فطرت پاک و پاکیزه هستند.

امام جمعه قم سومین محوری که باید در فضای معنوی ماه مبارک رمضان مورد اهتمام اهل منبر در مساجد قرار گیرد را توجه به موضوع سبک زندگی اسلامی مبتنی بر معارف و زیربنای دینی دانستند و فرمودند: باید سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در رفتارها نیز عملی شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.