آرزو داریم که روزی همه علما و دانشمندان جهان اسلام گرد هم آیند93/06/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/18/97be323619c875bd73835274849c78f93258520c.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: بزرگان شیعه در حوزه علمیه قم بر این عقیده بوده اند که نوعی وحدت نظر میان مسلمانان و علمای اسلامی ایجاد کنند و امروز هم مراجع تقلید ما چنین رویکردی دارند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  بعد از ظهر روز(دوشنبه) در دیدار احمد محمود کریم، استاد فقه مقارن الازهر اظهار کردند: از اینکه به شهر قم، شهر حوزه علمیه و مراجع تقلید آمده اید، خوشوقت هستیم.

ایشان افزودند: ما با نام الازهر شریف سالیانی است که آشنا هستیم و همیشه از این جایگاه و این مرکز علمی در بین خودمان به نیکی یاد می کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه وجود اساتید بزرگواری مانند شما و نقش آفرینی الازهر به عنوان مرکزی عظیم و بزرگ در سراسر جهان مایه فخر مسلمانان و جامعه اسلامی است بیان داشتند: قم هم دارای حوزه علمیه گسترده ای است؛ 31 استان در ایران وجود دارند که همگی دارای حوزه علمیه هستند ولی در این میان جایگاه و امکانات حوزه علمیه قم بالاتر است زیرا تعداد مراکز علمی، پژوهشی و طلاب حاضر در قم با هیچ نقطه ای در ایران قابل قیاس نیست.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه دادند: بیش از 80 هزار نفر طلبه، فاضل، استاد و شخصیت های تاثیرگذار حوزوی در قم حضور دارند؛ این جمعیت در رشته های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، کلام، تاریخ، فلسفه و ... در حال تعلیم و تعلم هستند و صاحب کرسی علمی در این زمینه ها می باشند.

ایشان با اشاره به فقه مقارن خاطرنشان کردند: بزرگان شیعه در حوزه علمیه قم به ویژه از زمان آیت الله بروجردی بر این عقیده بوده اند که نوعی وحدت نظر میان مسلمانان و علمای اسلامی ایجاد کنند و امروز هم مراجع تقلید ما چنین رویکردی دارند و آرزو داریم که روزی همه علما و دانشمندان جهان اسلام گرد هم آیند و برای حل مشکلات مسلمانان همفکری کنند.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.