آرزوهای طولانی باعث تباهی زندگی می‌شود93/03/17

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476416562500.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  شانزدهم خرداد 1393. در خطبه های نماز جمعه با اشاره به این که آرزو و امید در زندگی نباید به آمال و توهمات بی سرانجام بیانجامد فرمودند: در کلام ائمه اطهار(ع) آرزوهای طولانی باعث فراموشی آخرت و تباهی زندگی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم کوچک شماری گناهان را از دیگر عوامل تجاوز به حریم الهی و دوری از تقوا دانستند و بیان داشتند: متاسفانه در جامعه برخی از گناهان به ظاهر کوچک ترویج و اشاعه می‌شوند و فضای جامعه را آلوده و زمینه ساز جرم و جنایت می‌کند.

ایشان با ابراز تأسف از این که برخی مردم را از نهی از منکر نهی می‌کنند، بیان کردند: نباید کاری کنیم که گناه یک امر عادی در زندگی‌ها شود که این امر زمینه ساز بحران و سقوط انسان و انسانیت می‌شود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه وظایف مسئولان و متولیان فرهنگی را بر رعایت تقوای الهی در جامعه بسیار مهم ارزیابی کردند و اظهار داشتند: 14 و 15 خردادماه نشانگر قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و تاثیرگذاری و نفوذ ولایت فقیه است.

ایشان با تأکید بر این که حوادث بعد از 15 خرداد ماه سال 42 زمینه ساز انقلاب اسلامی و دفاع تمام قد از اسلام و نظام الهی بود، اضافه کردند: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، حضرت امام(ره) یک شخصیت مهم و تاثیرگذار جهانی است که مکتب او در تحولات مهم منطقه‌ای و جهانی جاری و ساری شده است.

آیت الله حسینی بوشهری راهکار بی بدیل حضرت امام(ره) را حس اصالت و استقلال نظام جمهوری اسلامی دانستند و فرمودند: انقلاب امام خمینی(ره) تنها انقلابی است که خود را دست نشانده و وابسته به هیچ ابرقدرتی نکرد و عزتمندانه به حیات پربرکت خود ادامه داده است.

ایشان با تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) ایشان را نماد و نمونه کامل یک جوان موفق و الهی دانستند و بیان داشتند: جوانان این مرز و بوم باید الگوگیری از رشادت ها و مقاومت جوانان دوران دفاع مقدس در مقابل جامعه اسلامی مسئولیت پذیر بوده و از ارزش های دینی حفاظت کنند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.