آیت‌الله حسینی بوشهری:هدف حکومت اسلامی برپایی عدالتی فراگیر است92/11/04

http://bushehri.net/images/01/IMAGE635260865364687500.jpgحضرت آیت‌‌الله سید هاشم حسینی بوشهری فرمودند: برپایی حکومت در نظر امام خمینی(ره)، با هدف رساندن جامعه به عدالتی همه‌گیر است و سعادت بشر در گرو همین مسأله خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کردند: با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی که با همت  امام راحل محقق شد، حاکمیت‌بخشی به اندیشه سیاسی اسلام محقق شد و در صحنه اجتماعی جامعه این حرکت با شتاب بیشتری به پیش رفت.

ایشان افزودند: مسأله اندیشه سیاسی اسلام و تشیع با پیروزی انقلاب آغاز نشد بلکه در کلمات نورانی ائمه اطهار(ع) یعنی بیش از 1400 سال قبل مطالبی را در این خصوص مشاهده می‌کنیم. ولی شرایط تاریک در بسیاری از دوره‌ها اجازه نداد علمای دین در امر حکومت نقش‌آفرین باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه سرانجام امام خمینی(ره) مباحث مربوط به جمهوریت و اسلامیت نظام را در راستای تئوریزه کردن مردم‌سالاری دینی مطرح کردند عنوان داشت: خبرگان قانون اساسی هم با همتی بلند قانونی را بر اساس اندیشه سیاسی اسلام پایه‌گذاری کردند.

ایشان ادامه دادند: حوزه‌های علمیه شیعی در شرایط کنونی مباحث سیاسی اسلام را مطرح کرده‌اند و طلاب با این مطالب آشنایی خوبی دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تقسیم‌بندی اندیشه‌های سیاسی به الهی و غیر الهی از سوی امام راحل بیان کردند: ایشان می‌فرمودند اگر تلاش مدیران، رهبران، برنامه‌ریزان و تحول‌خواهان در راستای صلاح مردم و جامعه باشد این یک سیاست الهی است و در آموزه‌های اهل بیت(ع) به چشم می‌خورد و نقطه مقابل آن هم اندیشه سیاسی شیطانی خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اندیشه سیاسی الهی بر گرفته از آیات و روایات است افزودند: اوج این اندیشه در حیات سیاسی و اجتماعی پیامبران تجلی یافته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: انبیای الهی با کتاب و میزان مبعوث شدند تا مردم خود به سمت عدالت حرکت کنند؛ در تعالیم حیات‌بخش اسلام و قرآن هم این مفاهیم دیده می‌شوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام راحل جزئی از افکار کلان ایشان محسوب می‌شود بیان داشتند: ایشان فیلسوف، فقیه، عارف، متکلم و سیاست‌مداری بزرگ بود و تمام شاخصه‌های یک شخصیت تاثیرگذار در سطح اجتماع را داشتند.

او با اشاره به مردم‌سالاری در اندیشه سیاسی امام راحل ابراز داشتند: ایشان می‌فرمودند ما تابع آرای ملت هستیم و نمی‌خواهیم چیزی را به آنها تحمیل کنیم؛ در کشورهایی که انقلاب رخ می‌دهد بعد از سال‌ها به آرای عمومی رجوع می‌کنند ولی در ایران با وجود اینکه چندی از پیروزی نهضت نگذشته بود، قانون اساسی تدوین شد و مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری اضافه کردند: همه اولیای دین حتی پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) هم در چارچوب قوانین اسلام حرکت می‌کردند و همگان را در مقابل آن یکسان می‌دیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت وحدت میان مسلمانان فرمودند: امام خمینی(ره) همواره تاکید داشتند که وحدت جزو مولفه‌های اساسی اندیشه سیاسی ماست و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.