تنها شناخت دين کافي نيست بايد عمل نيز باشد94/04/20

http://bushehri.net/images/busshehri/1/542/58/107672_384.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» سحرگاه روز بيست‌وسوم ماه مبارک رمضان در مراسم ليالي قدر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) برگزار شد، با اشاره به اين‌که براي رسيدن به حيات معنوي چهار راه وجود دارد، فرمودند: چهار راه براي رسيدن به حيات معنوي وجود دارد؛ راه اول اين است که انسان با تلاش به معرفت و شناخت خود از دين اضافه کند.

 استاد سطوح عالی حوزه علميه قم افزودند: تلاش در افزايش معرفت  و کسب علم راهي براي رسيدن به حيات معنوي است؛ دعوت اهل بيت(ع) اين بود که که پيام دين را برسانند تا مردم با شناخت دين اعمال خود را انجام دهند.

ایشان با اشاره به گام دوم را براي رسيدن به حيات معنوي، عنوان کردند: تنها شناخت کافي نيست و بين علم و عمل تفاوت وجود دارد و انسان‌ها بايد در کارهاي خود عمل داشته باشند يعني هر آنچه که به آن علم داريم عمل کنيم و بزرگان دين توصيه مي‌کنند که هر چه ياد گرفته‌ايد عمل کنيد.

نماينده مجلس خبرگان رهبري افزودند: در قيامت دوگونه پرسش مي‌شود از عده‎اي مي‌پرسند چرا براي يادگيري و شناخت اقدام نکرديد و از عده‌اي ديگر سوال مي‌شود شما که شناختيد و ياد گرفتيد چرا عمل نکرديد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به اين‌که افرادي که اهل عمل هستند نزد خداوند داراي آبرو و جايگاه هستند، عنوان کردند: افرادي که اهل عمل هستند نزد خداوند داراي آبرو و جايگاه بالايي هستند و با خداوند رابطه خوبي دارند زيرا به آنچه خداوند فرموده عمل مي‌کنند و خداوند نيز به وعده خود درباره آن بنده عمل مي‌کند.

آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به گام سوم رسيدن به حيات معنوي، بيان داشتند: براي رسيدن به حيات معنوي بايد موانع راه را شناخت خداوند متعال ما انسان‌ها را داراي فطرت خلق کرده است و براي هدايت ما پيامبر(ص) و قرآن را فرستاده اما همه اين موارد براي رسيدن به حيات معنوي کافي نيست.

آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به راه چهارم براي رسيدن به حيات معنوي، افزودند: يکي از راه‌هاي رسيدن به حيات معنوي استفاده از فرصت‌ها مي‌باشد که شب قدر يکي از همان فرصت‌ها است.

ایشان افزودند: خداوند راه را به ما نشان داده موانع را نيز که بر سر راه است را مشخص کرده در نتيجه تنها انجام عمل کافي نيست بلکه بايد موانع يعني دشمنان دين را نيز بشناسيم.

مدير حوزه علميه سراسر کشور با اشاره به دشمنان انسان، اظهار داشتند: خداوند به حضرت موسي(ع) مي‌فرمايد هيچ دشمني بالاتر از هواي نفس انسان نيست طوري که به الوهيت من نيز شرک دارد.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دشمن اول انسان، فرمودند: دشمن اول انسان شيطان است که اعمال انسان‌ها را متفاوت نشان مي‌دهد زيبايي‌ها را بد و بدي‌ها را در نظر مردم خوب جلوه مي‌هد؛ شيطان از انبياء الهي هم مايوس نبود و براي گمراه کردن آنها تلاش مي‎کرد ولي هيچ‌گاه به هدف خود نرسيد.

ایشان با اشاره به حادثه روز عاشورا، تصريح کردند: در روز عاشورا زشتي‌ها خوب و خوب‌ها زشت جلوه داده شد و دشمناني که آمده بودند تا با فرزند رسول خدا(ص) بجنگند خود را لشگر خدا مي‌دانستند و به يکديگر بهشت را وعده مي‌دادند و اين همان جلوه شيطان بود که در روز عاشورا خود را به نمايش گذاشت.

مدير حوزه علميه سراسر کشور در ادامه با اشاره به موانعي که بر سر راه انسان قرار مي‌گيرند، ابراز داشتند: يکي ديگر از موانع هواي نفس انسان است که با مال و شهوت بر سر راه او قرار مي‌گيرد؛ ديگري دوستاني هستند که با هواي نفس و وسوسه‌هاي شيطاني آنها انسان را از راه راست خارج مي‌کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.