حوزه علمیه رسالت رصد مسائل فرهنگی کشور را دارد92/09/04

http://www.bushehri.net/images/banners/IMAGE634500581233863817.jpg

حضرت  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در دفتر مدیر حوزه در قم برگزارشد،با بیان این که دغدغه های فرهنگی حوزه در جامعه جدی است اظهار داشتند: حوزه علمیه رسالت رصد مسائل فرهنگی کشور را دارد؛ بنابر این مسائل فرهنگی از دغدغه های مهم مراجع معظم تقلید و حوزه است که همیشه با نگرانی دنبال می شود.

ایشان با انتقاد از تعدد مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز فرهنگی در کشور افزودند:یکی از اشکالات و نابسامانی فرهنگی، فهرست بالای مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز در عرصه فرهنگ است، چراکه به جای انجام کار آن را به یکدیگر حواله می دهند وبه جای این که کار ی به سامان برسد، به سرانجام نمی رسد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که خروجی کارهای فرهنگی مطلوب نیست بیان داشتند: گاهی اراده ها جدی نیست و گاهی بخشی نگر هستیم که این امر، به  نتیجه نرسیدن کارها  شدت می بخشد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان این که انتظار حوزه از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی زیاد است تصریح کردند:امروز قانون،پیگیری مصوبات و توضیح خواستن در اختیار این کمیسیون است و باید از این فرصتی که دارد بیشتر و بهتر استفاده کند؛چرا که  حوزه علمیه تنها نقش ارشادی و هدایتگری در امر مسائل فرهنگی دارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر ارتباط  بیشتر مجلس شورای اسلامی با  حوزه علمیه بیان داشتند:

اگر ارتباط کمیسیون فرهنگی مجلس با حوزه علمیه بیشتر شود، قطعا تصمیمات برای مسائل فرهنگی که از کجا باید شروع کرد و کارهای زمین مانده چه می باشد  در جلسات مشترک بهتر روشن شود.

ایشان با بیان این که مبلغان حوزه پوشش بسیار خوبی به مسائل فرهنگی در سراسر کشور می دهند تصریح کردند:حوزه علمیه دغدغه دین مردم را دارد و مردم از ما انتظار دارند، متاسفانه  برخی مسائل که در جامعه مشاهده می شود بعضا  هنجار نیستند بلکه ناهنجاری است که دامنه آن به شهرهای مذهبی هم سرایت کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.