حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین مرکز نشر معارف اهل بیت(ع)95/02/31

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/23/34/34/Untitled.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» پیش از ظهر دیروز در هجدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم، که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد بیان داشتند: شهر قم شهر اهل بیت(ع) است و حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) مطرح است.

ایشان افزودند: حوزه علمیه نجف جایگاه همیشگی خود را دارا است ولی به دلیل ظلم هایی که در حق این حوزه انجام شد شرایط خاصی پیدا کرد که امیدواریم به زودی به همان مجد و عظمت گذشته بازگردد.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کردند: بار سنگین حوزه علمیه عظیم ایران و قم، بر عهده اساتید است، زیرا اگر زمزمه های نورانی و دانش پراکنی و روح معنوی اساتید نباشد، رونقی در حوزه شکل نمی گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: حوزه ای که رونق علمی و اخلاقی و فقه و اصول و کلام در آن وجود ندارد، حوزه مورد نظر امام زمان(عج) نیست، ولی امروز حوزه علمیه ما به بالندگی در عرصه های مختلف علمی و اخلاقی و .... ادامه می دهد.

ایشان بیان کردند: اگر کسی مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی و فیضیه و... را بررسی کند، هر تازه واردی را مجذوب خود می کند، زیرا اگر هر انسانی سراغ هر دانشی را بگیرد در این مدارس، اساتید به تدریس مشغول هستند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: مراجع و رهبری نظام بر لزوم حفظ اصالت های حوزه تاکید کرده اند زیرا این اصالت ها در گذشته آزمون شده و پاسخ داده است؛ حوزه مجتهد پرور و خدمت گذار پرور و پرورش دهنده مدرس و محقق و فاضل پرور، از اصالت های این حوزه است.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم عنوان کردند: انتظارات رهبری و مراجع، علاوه بر حفظ اصالت ها، تربیت افرادی است که علاوه بر نیازهای درون حوزوی،پاسخگوی نیازهای جهان باشند؛ حوزه علمیه، در زمینه تبلیغی تلاش گسترده ای را آغاز کرده است زیرا نیازهای امروز با گذشته قابل قیاس نیست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.