حوزه نسبت به آثار فاخر حوزویان بی تفاوت نیست/ اسلام حیات و بالندگی را در نقد و نظریه می شناسد94/11/29

http://bushehri.net/images/41/222/8757452/20/90/34343535/IMG09271751.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به این که همایش کتاب سال حوزه جایگاه حوزویان را در اندیشه دینی مطرح می کند، فرمودند: هر ساله جشنواره هایی برای معرفی آثار برتر تشکیل می شود و حوزه نمی تواند با وجود محققین فاخر خود نسبت به آثار آنها بی تفاوت باشد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، یکی از رسالت های سترگ و مسئولیت های سنگین حوزویان را مرجعیت فکری و دینی مردم عنوان کردند و فرمودند: حوزه های علمیه همواره به تولید اندیشه و فکر فاخر برای تاثیرگذاری در جوامع دینی و بشری پرداخته اند.

ایشان با بیان اینکه توجه به تولید فکر، بخشی از فرهنگ سازی حوزه های علمیه است، تصریح کردند: در آموزه های دینی بر نقد و نظریه پردازی و ارائه فکر به جامعه در قالب کتاب تاکید شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزودند: اسلام حیات و بالندگی را در نقد و نظریه می شناسد و حوزه های علمیه باید در این زمینه بالنده تر شده و حالت پسرفت و ایستایی به هیچ عنوان نباید باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: در طول تاریخ توجه به تولید اندیشه، موجب گسترش معارف اهل بیت(ع) شده است.

امام جمعه قم افزودند: اگر خداشناسی و خداباوری در جامعه وجود دارد، به دلیل تولید اندیشه و فکر سالم در قالب کتاب بوده است.

معاون  جامعه مدرسین با اشاره به فلسفه برگزاری این همایش، ابراز داشتند: حوزه علمیه به دنبال آن است تا در گسترش ابعاد فرهنگی در جامعه سهیم بوده و سطح آگاهی فرزانگان حوزوی و اصحاب فرهنگ را ارتقا دهد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: مولفان و تولیدکنندگان علمی حوزه رزمندگان تولید اندیشه و فکر دینی هستند. 

ایشان در ادامه فرمودند: همایش کتاب سال حوزه به معرفی توانمندی حوزه می پردازد و سهمی در گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.