مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی با حضور آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد92/06/22

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/13920617000334_PhotoA.jpgمراسم گرامیداشت ارتحال آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی پنجشنبه شب با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت‌الله امینی، حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه،‌ دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای مجلس خبرگان رهبری،‌ نمایندگان دفتر حضرات آیات صافی گلپایگانی و شبیری زنجانی و جمعی از مدیران و مسئولین استان قم در مسجد اعظم برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در این مراسم در سخنانی به تشریح جایگاه علم و عالم در دین مبین اسلام پرداخت و در ادامه به ذکر خصوصیات آیت‌الله طاهری خرم آبادی پرداختند.

گفتنی است آیت‌الله طاهری خرم آبادی روز شنبه در سن 75 سالگی به دیار باقی شتافت و پیکر ایشان با حضور گسترده آحاد مردم و مسئولان در شهر مقدس قم تشییع شد.

پس از مراسم تشییع که از مسجد امام حسن عسگری تا حرم حضرت معصومه(س) انجام شد پیکر آیت‌الله طاهری خرم آبادی در جوار بارگاه کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد.

آیت‌الله طاهری خرم آبادی از یاران امام(ره) و مقام معظم رهبری در دوران پیش از پیروزی انقلاب در عرصه روشنگری در شهرهای مختلف حضوری فعال داشت و به عنوان نماینده امام(ره) پیام‌های ایشان را به علما و مردم مناطق مختلف منتقل می‌کرد.

ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ نیز در مسئولیت‌های‌ گوناگون‌ به‌ ایفای‌ نقش‌ پرداخت و خدمات‌ ارزشمندی‌ را در عرصه‌های‌ گوناگون‌ به‌ انجام‌ رساند.

عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ به‌ نمایندگی‌ از مردم‌ لرستان‌، عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، نمایندگی‌ امام‌ در امور حج‌ و زائران‌ بیت‌الله‌ الحرام‌، نمایندگی‌ حضرت‌ امام (ره)‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ 1360، نمایندگی‌ امام‌ (ره) در پاکستان‌، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ و عضویت‌ در هیئت‌ رئیسه آن‌ و امامت‌ جمعه‌ موقت‌ تهران‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ برخی‌ از فعالیت‌های‌ ایشان‌ پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.