حجت الاسلام طباطبایی نقش کلیدی در انقلاب داشت97/02/30

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفتند: مرحوم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشت و از همان ابتدا در کنار امام(ره) بود.

مراسم گرامیداشت ارتحال حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی شامگاه جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام جوادی آملی و شبیری زنجانی از مراجع تقلید و نیز آیت الله حسینی بوشهری عضو خبرگان رهبری، آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در ایران، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله علوی بروجردی و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، در این مراسم به بیان ویژگی‌های شخصیتی این عالم بزرگ پرداختند و گفتند: حجت الاسلام طباطبایی تمام عمر خود را در راه خدمت به دین نثار کرده بود.

ایشان با بیان اینکه علم و دانش، ایمان و عمل صالح، تواضع و فروتنی از جمله ویژگی‌هایی است که قرآن برای انسان‌های کمال یافته برشمرده است، افزودند: تنها در مورد علم و دانش بیش از ۸۰ مورد در قرآن سخن گفته شده و خداوند مقام کسانی را که ایمان دارند و دارای علم و دانش هستند را بالا می‌برد.

به فرموده رسول خدا(ص) هر کس عالمی را گرامی بدارد، مرا گرامی داشته و هرکس مرا گرامی بدارد و اکرام کند، خدا را گرامی داشته و به سوی بهشت روانه می‌شود.

ایشان با بیان اینکه خداوند محبت انسان‌های دارای ایمان و عمل صالح را در دل دیگران قرار می‌دهد، تصریح کردند: حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی محبوب مردم بود.

این عالم بزرگ در طول عمر خود سه حوزه علمیه مشهد، قم و نجف را درک کرده و در محضر اساتیدی چون آیت الله میلانی، آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود.

آیت الله حسینی بوشهری  با بیان اینکه حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی به عنوان شخصیت اخلاقی در ایران شناخته می‌شود، گفتند: وی عالمی به تمام معنا مردمی  و از آن دسته عالمانی بود که از علمش هم خود بهره می‌برد هم جامعه.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گره گشایی از  مشکلات مردم، تواضع، فروتنی، مهربانی، بذل و بخشش را از برخی ویژگی‌های این عالم وارسته برشمردند و افزودند: مرحوم طباطبایی در قبل و بعد انقلاب نیز نقش کلیدی داشت و نزدیک به ۸ سال در زندان و تبعید بود.

ایشان با بیان اینکه حجت الاسلام طباطبایی از ابتدای انقلاب در کنار امام(ره) و خدمتگذار اسلام و روحانیت بود، گفتند: این عالم ربانی آسیب‌های جامعه را به خوبی می‌شناخت و متناسب با آن برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: حجت الاسلام طباطبایی شیفته اهل بیت(ع) و صدیقه طاهره(س) بود و رهبری، نظام اسلامی و خون شهدا نیز از خط قرمزهای ایشان بود.

دیدگاه‌ها   

سید رزاق موسوی
#3 سید رزاق موسوی 1397-03-03 09:53
سلام عرض میکنم ایشان از معدود کسانی بودند که رابطه خوبی با خدا و مردم داشتند هر دو را داشتند و همیشه دستگیری می کردنددرب منزل ایشان همیشه بروی همه باز بود به همه ارامش میدادند
نقل قول کردن
تیام
#2 تیام 1397-03-02 18:57
مرگ حق است وبد و خوب نداره همه باید برن یکی در روشنایی و یکی در تاریکی محض مثل بنده روسیاه خدا گرفتار هوای نفس و ...
نقل قول کردن
شادی
#1 شادی 1397-02-31 13:16
نمی دونم چرا هر چی خوبه میره و هر چی ارازله باقی می مونه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.