حفظ قرآن کریم، برکات دنیوی و اُخروی فراوانی دارد 97/05/02

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حفظ قرآن کریم، برکات دنیوی و اُخروی فراوانی دارد، تصریح کردند: ما در همه حالات باید پایبند به معارف نورانی قرآن باشیم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دومین دوره مرکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن امام سجاد(ع) که شب گذشته در امامزاده شاه جمال قم برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) اظهار داشتند: شرکت در دوره یک ساله حفظ قرآن کریم و زندگی در این فضای معنوی آن هم در کنار این امامزاده واجب التعظیم فرصت بسیار ارزشمندی است که نوجوانان و جوانان عزیز باید قدردان آن باشند.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این گونه برنامه های قرآنی به خصوص مسئولان اوقاف گفتند: امیدواریم سال آینده در همین زمان شاهد اختتامیه خوبی برای دومین دوره این طرح و انشاالله زمینه مناسب برای برگزاری سومین دوره باشیم.

امام جمعه قم همچنین در ادامه در خصوص ویژگی های قرآن کریم به بیان برخی احادیث و روایات اهل بیت(ع) پرداختند و افزودند: در برخی روایات بر این مساله تاکید شده که اگر انسان می خواهد خدا با او سخن بگوید، قرآن بخواند و اگر می خواهد خدای متعال با او سخن بگوید، نماز بخواند.

ایشان با تاکید بر این که بی شک اگر قرآن نبود ما راهی به سوی معرفت دینی نداشتیم، گفتند: قرآن منشا معرفت ، نور و هدایت است و حقیقتاً در بسیاری از مسایل به خصوص مباحث مربوط به جهان آخرت ما به برکت قرآن به آگاهی های لازم می رسیم، چه آن که ما روند حضور بعد از مرگ در دنیای دیگر را به برکت قرآن دریافت می کنیم.

ایشان با بیان این که حافظ قرآن بودن هم برکات دنیوی و هم اُخروی دارد، افزودند: این که شما عزیزان یک سال از حوزه علمیه و یا مدرسه خود مرخصی گرفته و در این مرکز به حفظ کل قرآن می پردازید ، بسیار ارزشمند است و قطعاً مایه خیرات و برکات فراوانی در زندگی شما می شود.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با تاکید بر این که به تصریح روایات به خاطر حافظان قرآن ، عذاب آسمانی از جامعه برداشته می شود، اظهار داشتند: یکی از شاخصه های مهم پیامبر و اهل بیت (ع) برای دادن مسئولیت، حفظ قرآن است، ضمن آن که پیامبر اکرم (ص) می فرماید هر کسی که حافظان قرآن را تکریم کند، به خدا خدمت کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که از سوی دیگر قرآن سابقه تاریخ بشر را بدون هیچ گونه انحرافی بیان می کند، ابراز داشتند: قرآن ما حق بزرگی بر پیروان تورات و انجیل دارد چرا که به زیبایی جریان حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) را بدون تحریف و انحراف بیان کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.