امام جواد(ع) در سن کودکی به امامت رسیدند ‌/ معصومین(ع) الگوهای رفتاری زندگی ما هستند99/05/01

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات نهمین اختر تابناک ولایت برای ترویج معارف دینی گفتند: مناظرات علمی و گفت‌وگوهای امام جواد(ع) در تاریخ ثبت‌شده که نشان‌دهنده ژرفای علمی و عمق دینی این امام همام است.

حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، با اشاره به سال روز شهادت امام جواد(ع) اظهار داشتند: وجود مقدس امام محمدتقی(ع) از شخصیت‌هایی است که نقش‌آفرین و تأثیرگذار بودند و در سن کودکی به امامت رسیدند.

با توجه به عنایت الهی و جایگاه امامت که همه معصومین(ع) برخوردارند از همان دوران امامت مباحثات علمی و پاسخ به شبهات و سؤالات مختلف علمی در دستور کار امام جواد(ع) قرار گرفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کردند: در طول دوران امامت امام جواد(ع) با همه سختی‌هایی که در برابر دستگاه جبار خلفای عباسی متحمل شدند ولی پایداری و استقامت داشتند و با همان شرایط سخت و دشوار خدمات بزرگی به مکتب اهل‌بیت(ع) و دین اسلام کردند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات نهمین اختر تابناک ولایت برای ترویج معارف دینی عنوان کردند: مناظرات علمی و گفت‌وگوهای امام جواد(ع) در تاریخ ثبت‌ شده است که نشان‌دهنده ژرفای علمی و عمق دینی این امام همام است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه تصریح کردند: نسل جوان باید اطلاعات عمومی خود را نسبت به مسائل مختلف تکمیل کند، جوانان باید به‌عنوان فرزندان اسلام و قرآن و افرادی که پیروی اهل‌بیت(ع) هستند با شیوه گفتاری و رفتاری رسول خدا و معصومین و پیشوایان دین آشنا شوند.

امام‌جمعه قم با تأکید براینکه معصومین(ع) الگوهای رفتاری زندگی ما هستند، ادامه دادند: جوانان باید بخشی از زمان خود را برای مطالعه جهت آشنایی با روش و منش و سیره امامان معصوم به‌خصوص امام جواد(ع) صرف کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم مقابله با شبهات دینی دشمن بیان کردند: در دوره و زمانی زندگی می‌کنیم که دشمنان اهل‌بیت(ع) با همه وجود به میدان آمدند تا مردم را نسبت به دین‌داری و مکتب اهل‌بیت(ع) بدبین کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: دشمنان شبهاتی راجع به اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) مطرح می‌کنند که نسل جوانان باید مطالعات دینی خود را بالا برده و پاسخ‌های متقن که توسط مراکز پاسخ‌گویی به شبهات ارائه می‌شود موردمطالعه قرار دهند تا تحت تأثیر القائات دشمن قرار نگیرند و به‌عنوان بنده‌ای از بندگان خدا روز قیامت محشور شوند و بگویند الگوی رفتاری ما اهل‌بیت(ع) و وجود مقدس امام جواد(ع) بوده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.