در وبینار بازخوانی پیام های رهبری به همایش جهانی حج عنوان شد: منافع امت اسلامی در اتحاد همه مسلمانان نهفته است99/05/12

 

شخصیت های علمی، مذهبی و دانشگاهی از شش کشور جهان در وبینار بین المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» تاکید کردند که حج فریضه‌ای بر اساس توحید است و منافع امت اسلامی در اتحاد همه مسلمانان نهفته است

در وبینار بین المللی «بازخوانی پیام‌های مقام معظم رهبری به همایش جهانی حج» سخنرانان از شش کشور جهان به ارائه دیدگاه و نظرات خود درباره فریضه حج و اهمیت آن در رفع مشکلات مسلمانان و محورهای پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره عظیم حج پرداختند.

این وبینار عصر روز شنبه دربستر فضای مجازی برگزار شد

در این وبینار حضرت آیتالله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، رئیس هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشتند: حجی که مظهر قدرت و عظمت جهان اسلام است به خاطرشرایط خاص امسال با تعداد محدودی برگزار و فراقی بین مردم و خانه دوست ایجاد شد که البته به فرمایش مقام معظم رهبری این فراق کوتاه مدت خواهد بود.

ایشان با بیان اینکه باید قدرشناس این نعمت بزرگ الهی بود، گفتند: حج مظهر عزت و عظمت امت اسلامی است و باید آن را قدر دانست تا خدایی نکرده از دست نرود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه بیانات رهبر فرزانه انقلاب یاد آور این نکته است که عظمت و جایگاه حج باید مورد مداقه قرار گیرد، افزودند: از دو منظر می توان به حج نگریست، یکی از منظر تاریخی که به ابراهیم و اسماعیل و هاجر توجه کرد و از منظر دیگر شرایط امروز که زمینه ساز وحدت و اعتصام به حبل الله است که تنها راه مقابله با دشمنان است.

متولیان امر حج به جای دراز کردن دست دوستی به سوی دیگر مسلمانان به دشمنان دست دوستی داده اند درحالیکه آنها باید از این فرصت طلایی برای ایجاد همبستگی میان مسلمانان استفاده کنند.

ایشان با بیان اینکه نخبگان جهان اسلام و جوانان انقلابی توانستند بر کمونیسم و لیبرالیسم پیروز شوند، اظهار داشتند: امروز هم با حضور در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی و سیاسی می توان با نژاد پرستی و تبعیض مبارزه و از مظلومین عالم از جمله فلسطین و یمن دفاع کرد، حج واقعی، حج با شکوهی است که در مقابل جاهلیت مدرن بتواند بایستد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بسیاری از موانع را از پیش پای خود برداشته است و امید که به همه آرمان ها و اهداف خود نائل شود، اظهار داشتند: سران کشورهای اسلامی باید هشیار باشند و در برابر دشمنان سر فرود نیاورند و بدانند که عزت و مجد و عظمت در سایه با هم بودن است.

بر پایه این گزارش، در آغاز این وبینارکه به همت معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری عصر دیروز در فضای مجازی برگزاری شد پیام مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن ایام حج پخش و به چند زبان برای حاضران در این وبینار ترجمه شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.