آیت الله یزدی نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت99/09/19

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به صراحت لهجه آیت الله یزدی در دفاع از انقلاب، گفتند: این عالم وارسته نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری مرحوم آیت الله محمد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، ضمن تسلیت ارتحال این عالم ربانی، گفتند: اگر بخواهیم شخصیت آیت الله یزدی را در یک جمله خلاصه کنیم آن است که ایشان مجتهد و فقیهی مجاهد، بصیر، آگاه، زمان شناس و مسؤولیت پذیر بود.

وی شخصیت انقلابی و مجاهدت های آیت الله یزدی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این عالم وارسته انسانی شجاع و خطرپذیر بوده و در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور جدی داشت.

آیت الله حسینی بوشهری آیت الله یزدی را یک چهره بارز انقلابی و همراه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب توصیف و خاطرنشان کردند: ایشان قبل و بعد از پیروزی انقلاب شانه از زیر بار مسؤولیت خالی نکرد؛ آیت الله یزدی از محضر علمای بزرگی همچون حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بهره بردند و به مقام اجتهاد رسیدند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تأکید کردند: آیت الله یزدی در آن روزگاری که نیاز به فریاد کشیدن علیه دستگاه طاغوت احساس می شد، با خطابه های آتشین و روشنگری هایی که داشت وظیفه و مسؤولیت سترگ و انقلابی خود را به انجام رساندند.

ایشان فعالیت های انقلابی و فرهنگی آیت الله یزدی را مورد اشاره قرار دادند و با اشاره به صراحت لهجه ایشان در دفاع از انقلاب اسلامی تصریح کردند: این عالم وارسته نسبت به انقلاب اسلامی با کسی تعارف نداشت و اگر روزی احساس می کرد انقلاب در معرض تهدید قرار می گیرد یک تنه به میدان می آمد تا از حریم و کیان آن دفاع کند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه خبر ارتحال ایشان ضایعه تأسف آوری برای همه اعضای جامعه مدرسین بود، عنوان داشتند: این نهاد باید مسیر این عالم فقیه را با الهام گرفتن از سیره ایشان در تکلیف شناسی و وظیفه شناسی در عرصه های مختلف پیگیری کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.