نام آیت الله یزدی در کنار انقلاب قرار داشت و انقلاب در کنار نام ایشان99/09/24

دبیر شورای عالی حوزه گفتند: آیت الله یزدی در موضوع انقلاب سهم وافری داشت و نام ایشان در حقیقت در کنار انقلاب قرار داشت و انقلاب در کنار نام آیت الله یزدی؛ آن هم به خاطر اینکه ایشان هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی گذاشتند.

حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، به مناسبت ارتحال آیت الله محمد یزدی ضمن اشاره با آیه مبارکه «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» گفتند: درگذشت عالم مجاهد و فقیه مبارز مرحوم آیت الله یزدی در حقیقت برای همه ما ناباورانه بود.

وی شخصیتی محور، انسانی مسئولیت پذیر هم قبل از پیروزی انقلاب و هم بعداز پیروزی آن هرکجا احساس می کرد وظیفه ای بر دوش او آمده شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی کرد و راه را ادامه می داد.

نائب رئیس جامعه مدرسین گفتند: وی علاوه بر ادامه دادن راه روشنگری می کرد تا دیگران نیز در این مسیر قرار بگیرند.

ایشان روزی که پای درس امام آمد و امام را شناخت و با آرمان های امام آشنا شد، لحظه ای توقف نکرد در این مسیر تا به پیروزی انقلاب انجامید.

ایشان هرجا نیاز بود فریاد بکشد، فریاد می کشید، هرجا نیاز بود خطابه ایراد کند، خطابه ایراد می کرد؛ تا رسید به پیروزی انقلاب و لذا قبل از پیروزی انقلاب ایشان تبعید، زندان و همه مشکلات را به جان خرید تا اینکه این انقلاب به بار بنشیند و به ثمر برسد.

ایشان بعد از پیروزی انقلاب هم علاوه بر فعالیت های علمی و فرهنگی در عرصه درس و بحث و تدریس، در زمینه مسئولیت هایی که از طرف امام و مقام معظم رهبری متوجه ایشان شد عهده دار آنها شد؛ مسئولیت های سترگی که ریاست قوه قضائیه، ریاست مجلس خبرگان، ریاست جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و مسئولیت های مختلف دیگری را شامل می شد.

آیت الله یزدی بالاخره در موضوع انقلاب باید بگوییم سهم وافری داشت و نام ایشان در حقیقت در کنار انقلاب قرار داشت و انقلاب در کنار نام آیت الله یزدی آن هم به خاطر اینکه ایشان هر آنچه در توان داشت در طبق اخلاص برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی گذاشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.