حوزه های علمیه آماده یاری رساندن به نهضت سوادآموزی هستند99/10/07

از ابتدای این نهضت ارزشمند، حوزه های علمیه با حضور مستمر و هماهنگ خود، حامی مؤثر و مؤید در سرعت گرفتن اهداف موردنظر امامَین انقلاب اسلامی بوده اند و در حال حاضر نیز با همان توان و انگیزه آماده یاری رساندن به این نهاد پویا هستند.

متن پیام حضرت آیت‌الله حسینی بوشهری«دامت برکاته»، رئیس  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته سوادآموزی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نهضت سوادآموزی، در شمار مقدس ترین آرمان های انقلاب اسلامی، یک جریان مهم فرهنگی و یکی از ارکان اصلی نظام آموزش و توسعه در کشور است.

امروز در آستانه ۴۳ سالگی این انقلاب اسلامی پر برکت و با شکوه،  و ‌در سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره در تبیین اهداف ارزشمند  نهضت سوادآموزی قرار داریم. اولین هدف پیام_ یعنی آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم_ با تلاش و مجاهدت مخلصانه، کارنامه ای کاملاً درخشان از خود به نمایش گذاشته است.

و هدف بلندمدت پیام تاریخی امام خمینی ره که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری "مدظله العالی" نیز قرار گرفته است، ارتقای سطح آگاهی و دانش گروه های هدف در زمینه‌های مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا است که اکنون با آموزش های توسعه ای و به همت و مجاهدت افراد پرتلاش این سازمان، امروزه درصد قابل توجهی از افراد نوسواد جامعه از تحصیلات عالیه نیز برخوردارند.

از ابتدای این نهضت ارزشمند، حوزه های علمیه با حضور مستمر و هماهنگ خود، حامی مؤثر و مؤید  در سرعت گرفتن اهداف موردنظر امامَین انقلاب اسلامی بوده اند و در حال حاضر نیز با همان توان و انگیزه آماده یاری رساندن به این نهاد پویا هستند.

با مشاهده ی تغییرات عمیقی که در سطح آگاهی و دسترسی به اطلاعات در جامعه و سطوح مختلف ایجاد شده است و با توجه به این موضوع که منابع انسانی در هر جامعه ای عامل تعیین کننده روند توسعه آن جامعه می‌باشد، بهره مندی مطلوب از نیروی انسانی فعال در ارتباط با دانش و مهارت لازم است، که این مهم نیز تحت تأثیر آموزش، یعنی سوادآموزی است.

ضروری است مجریان محترم این نهضت، برای آموزش مهارت های زندگی و همچنین توان ارتباط گیری با دنیای امروز  برنامه ریزی و سرمایه گذاری مؤثری داشته باشند؛ و  البته نکته مهمتر، توجه به محتوای این آموزش‌هاست که به طور قطع در آینده خانواده ها و جامعه اسلامی اثرات بسیاری به دنبال خواهد داشت. لازم است دقت و فراست لازم در تهیه و تدوین متون آموزشی و روشهای آموزش مبذول گردد. ان شاءالله

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.