تاکید آیت الله حسینی بوشهری بر افزایش رایزنی های فرهنگی ایران در خارج از کشور1400/10/07

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: برای معرفی فرهنگ اسلامی انقلابی باید تعداد رایزنی‌های فرهنگی ما در کشور‌های دیگر بیش از سفارت‌خانه‌های ما باشد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به وظیفه خطیر این سازمان در گسترش شناخت ملت‌های مختلف دنیا از انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارای امکانات و ظرفیت‌های بالایی است که هر یک می‌تواند موجب تقویت پیوند سایر ملت‌ها با نظام اسلامی شود.

ایشان افزودند: حضور نماینده حوزه‌های علمیه به عنوان عضوی از شورای عالی این سازمان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و تعمیق باور‌های دینی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم تقویت فعالیت‌های اثربخش رایزن‌های فرهنگی در کشور‌های مختلف و ارتباط با ملت‌ها گفتند: رایزنی‌های فرهنگی ما در دنیا باید بیشتر از تعداد سفارتخانه‌های ما باشد و این افراد در ارتباط با ملت‌ها اسلام ناب و ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را به دنیا معرفی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: با عملکرد مناسب رایزنی‌های فرهنگی و هم افزایی دستگاه‌های متولی باید فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا غالب شود نه اینکه در کشور ما نظاره گر فرهنگ غرب باشیم.

ایشان با بیان اینکه باید از تجربیات گذشته، اما با نگاه جدید در مسیر فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی استفاده کرد گفتند: اساسنامه این سازمان باید کلمه به کلمه مورد مطالعه قرار گیرد و با ایجاد هیئت‌های اندیشه ورز و بکارگیری تفکر نوین ماموریت‌ها را تعریف و اجرا کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.