خداباوری نخستین رسالت منتظران مهدی (عج) در عصر غیبت است1400/12/29

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفتند: منتظران حضرت مهدی (عج) در عصر غیبت وظایف مهمی برعهده دارند که اولین آنها خداباوری است،

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»، پنجشنبه شب در جشن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) در مصلای جمعه بندر گناوه افزودند: هر انسان علاقه مند به حضرت مهدی (عج) باید تقوا را پیشه کند و ارتباط تنگاتنگ با خدا داشته باشد.

مهدی باور بودن، بدون خداباوری در میدان عمل پذیرفته نیست که   گام اول برای منتظران است و  در گام دوم به عنوان یک وظیفه ،  مهدی باور و معرفت نسبت به امام زمان (عج) داشته باشید.

در روایات ما، تاکید فراوان شده است که انسان باید امام زمان خود را بشناسد؛ چون پیمودن مسیر درست و صراط مستقیم الهی، جز به معرفت او ممکن نخواهد بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه  دومین وظیفه منتظران در عصر غیبت ، امام شناسی است، گفتند: در عصر غیبت باید امام را بشناسیم و نکند که دهها و صدها بار در چنین مجالسی شرکت کنیم  اما امام را نشناسیم.

سومین عنصر در عصر غیبت انتظار فرج بوده اما  باید قبل از آن خدا و امام را بشناسید.

آیت الله حسینی بوشهری ، به تفکرات نادرست موجود در مورد انتظار ظهور امام زمان (عج) اشاره و تاکید کردند: عده ای در این زمینه دچار انحراف شدند.

تفکری که به افراد القا کند تنها منتظر باشند و برای ظهور هیچ بستری را فراهم نکنند  نشستن و دست روی دست گذاشتن برای ظهور امام زمان (عج) تفکری غلط و به دور از واقعیت است، پس باید بدانیم که منتظر واقعی مسئولیت سنگینی را برعهده دارد.

عده ای می گویند امام ظهور می کند و ما کاری نداشته باشیم ، خودش بیاد جهان را  پر از عدل و داد کند ، و ما هم بی حرکت، بی مسئولیت و بی خاصیت ،   که چنین طرز تفکر و نگاهی اشتباه است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: عده ای دیگر گفتند  که  باید دنیا پر از فساد شود ، پس منتظر می مانیم و   عده ای دیگر رسواتر و بدتر می گویند که خودمان به فساد دامن بزنیم تا هرچه زودتر مقدمات ظهور را فراهم کنیم.

انتظار امر حاشیه ای نیست بلکه قدرت اسلام است و باید تلاش کنیم تقویت شود که در این ارتباط حضرت امام خمینی (رض) عارف و  فقیه بزرگ که حق بزرگی بر جهان اسلام و بشریت دارد فرمود ، انتظار، قدرت اسلام است

رهبرمعظم انقلاب، در کتابی که در  رابطه با انتظار منتشر شده ،  جملات زیبا و تعابیر بلندی مطرح می کند و  در آن آورده است ما آمده ایم  قدمی برداریم ،مسیر را هموار کنیم تا آنجایی که ممکن است  تا دشمنان را از سر راه برداریم تا حضرت در یک بستر آماده  فکری که بشریت ،تکامل فکری پیدا کند ، آمادگی پذیرش را داشته باشیم و داریم این اقدامات را می کنیم.

به غیر از خداشناسی و امام شناسی و انتظار فرج به معنای درست کلمه که وظیفه منتظران بود،  ادب انتظار بوده و اولین هدف آن  خودسازی فردی است و لازم است  عیب و نقص های خودمان را کنار بگذاریم و به کارنامه خود نگاه کنیم چند گرفتیم.

کسی که دوست می دارد از اصحاب امام زمان (عج) در عصر غیبت باشد  و در زمان حضور  به جرگه اردوگاه امام بپیوندد ، نباید بی خاصیت و بی خیال بماند بلکه باید دارای پاکی، تقوا و از بهترین فضایل اخلاقی برخوردار باشد.

ادب انتظار این است که تنها به فکر ساختن خود نباشیم  بلکه به فکر جامعه و محیط پیرامونی خود هم باشیم.

در دورانی که مشکل معیشت، کسب و کار و بیکاری جامعه ما را تهدید می کند و مسئولان در حال تلاش برای سروسامان دادن به این قضایا هستند، توانمندان و دارای تمکن مالی  به ضعفا کمک کنند و عاطفه به فقرا نشان دهند.

حال که وظیفه اول خداشناسی را به جان خریده ایم، امام شناسی را پذیرفته ایم ، اننظار فرج را داریم و ادب انتظار در خودساسازی و جامعه سازی رعایت کردیم، وقت آن رسیده است در گوشه ای بنشینیم و به امام بگوییم ما آماده ایم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: شب نیمه شعبان شبی استثنایی به تمام معنا است و به تعبیر روایات ، شب قدر است و اهل بیت (ع) تاکید و سفارش بر احیا و زنده داری این شب دارند

نه  تنها شیعیان بلکه کل بشریت به تنگنا در آمده اند که در کره زمین چقدر بی گناهان  بخاطر قدرت طلبی قدرت طلبان و جنایت جنایتکاران با شکم گرسنه می خوابند و کشته می شوند اما فریادرسی نیست و هر چه جامعه اسلامی و شیعه فریاد می زند و مدعیان حقوق بشر به قدرتشنان می تازند و گویا بویی از انسانیت نبرده اند.

خوشا بحال کسانی  که در راه ولایت و اهل بیت( ع) ثابت قدم و استوارند و در هر مجلسی که به نام ائمه اطهار(ع) باشد سر از پا نشناخته و حضور پیدا می کنند ، ثواب و پاداش نزد خداوند دارند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.