جهاد تبیین ریشه در اصل اسلام دارد1401/01/14

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کردند: جهاد تبیین ریشه در اصل اسلام دارد و از همان ابتدا مطرح بوده است؛ البته قالب‌ها تغییر کرده اما رویارویی بین حق باطل هم چنان ادامه دارد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار شهردار قم با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب بر جهاد تبیین اظهار کردند:هجمه دشمن علیه انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف جریان دارد و باید بواسطه جهاد تبیین با آن مقابله شود. پیوست بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین است و اهداف انقلاب بدون جهاد تبیین محقق نخواهد شد.

دشمنان نقطه ضعف‌ها را بزرگ جلوه می‌دهند و نقاط مثبت را کوچک می‌نمایانند. باید برای مردم به خصوص جوانان، تبیین صورت پذیرد تا دست آوردهای انقلاب و اهداف آن به خوبی روشن شود؛ البته جهاد تبیین صرفا با بیان نیست و گاهی به صورت عملی اتفاق بیفتد. شهرداری یکی از ارگان‌هایی است که باید جهاد تبیین را به صورت عملی بر عهده بگیرد و نتایج آن را برای شهروندان به خوبی بیان کند.

جهاد تبیین ریشه در اصل اسلام دارد و از همان ابتدا مطرح بوده است؛ البته قالب‌ها تغییر کرده اما رویارویی بین حق باطل هم چنان ادامه دارد.

ایشان با اشاره به تلاش های شهرداری در بهبود وضعیت شهر قم خاطر نشان کردند: قم زمانی به استان تبدیل شد که زیرساخت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک استان را نداشت؛ با این امید که بعد از تبدیل شدن به استان، زیرساخت‌های لازم مهیا شود. کار عمران و آبادانی در قم وقفه پذیر نیست و آنچه مطلوب است هنوز محقق نشده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: قم باید به شهر نمونه اسلامی تبدیل شده و از نظر معماری اسلامی و مبلمان شهری به عنوان یک الگو مطرح باشد. فضای فرهنگی شهر نیز باید، از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، بهبود پیدا کند. جایگاه شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد به گونه‌ای است که انسان باید بر این گونه مسائل بیشتر پافشاری نماید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.