در حوزه هنر و سینما نیاز به تربیت نیروهای متعهد و متخصص داریم/در هیچ کجا نباید سلیقه حاکم شود1401/03/21

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته»  در دیدار رئیس سازمان سینمایی کشور، نگاه مشتری محورانه به سینما و عدم تربیت نیروی متخصص آشنا به اصول، شاخص‌ها و باورهای مذهبی و انقلابی را ریشه مشکلات کنونی سینما دانستند و گفتند: دشمنان بر اصول و باورهای نادرست خود استوار هستند؛ اما ما متأسفانه اصول و باورهای خود را به درستی مدنظر قرار نداده‌ایم و بعضاً حتی به درستی نشناخته‌ایم؛ البته هنرمندان و بازیگران متعهدی هستند که با آثار فاخر خود مایه افتخار کشور محسوب می‌شوند و در موارد لزوم به صحنه می‌آیند.

ایشان با اشاره به لزوم پایبندی به اصول و شاخص‌ها افزودند: در هیچ کجا نباید سلیقه حاکم شود؛ بلکه باید یک سری اصول و شاخص‌های متناسب با باورها و اعتقادات صحیح، ملاک عمل باشند و مهم تر آنکه بر اساس این اصول و شاخص‌ها نیروهای متخصصی تربیت شوند تا از آن‌ها استفاده شود.

امام جمعه قم، نقش هنر را در تبیین و گسترش باورها ضروری عنوان کردند و اظهار داشتند: هنر به معنای عام خود، در جامعه دینی و غیر دینی، نقش به سزایی در تبیین و گسترش باورها داشته و دارد؛ البته چهره هنر از گذشته تا اکنون، تغییر یافته و این بدین معناست که ما نیز باید همگام با دنیا با حفظ هنرهای کهن، از هنرهای تأثیر گذار، ابزار و تکنیک‌های پیشرفته استفاده کنیم تا بتوانیم اهداف و آرمان‌های انقلاب و اسلام را برای تمامی مردم جهان تبیین کنیم.

اگر تولیدات سینمایی ما با دید اسلامی و بر اساس آموزه‌های آن ساخته و پرداخته شود، با دل و جان مردم ارتباط بر قرار خواهد کرد. زیرا اسلام با فطرت انسان‌ها هماهنگی دارد. به عنوان نمونه همین سرود سلام فرمانده به خاطر نزدیکی و قرابتی که با فرهنگ و باورهای مردم داشت، بیش از انتظار ظاهر شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت. در سینما نیز اگر نگاه غربی حاکم باشد، نمی‌توان نتیجه خوبی را انتظار داشت.

هنر ابزار مهمی در جهاد تبیین است. دشمن یک جنگ تمام عیار شناختی-فرهنگی و ادراکی را علیه ما آغاز کرده است و یکی از راه‌های مؤثر مقابله با آن استفاده از ظرفیت و جایگاه هنر است. با استفاده از ظرفیت خارق العاده هنر، علی الخصوص سینما است که می‌توان در جامعه الگو سازی کرد. کاری که برخی تریبون‌ها قادر به انجام آن نیستند.

امروز اگر جایگاه و اعتباری داریم به برکت همت بلند امام خمینی(ره) و وجود رهبر فرزانه انقلاب است. با ارادت به اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) و عشق به انقلاب و ایران اسلامی، برنامه ریزی کنید و اهداف خود را دنبال نمایید و توجه داشته باشید که خروجی کار شما باید تأمین کننده نیاز همه اقشار مختلف مردم در سراسر کشور باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.