قانون فراموشی برای حادثه عاشورا استثناء و کارایی ندارد1401/05/26

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفتند: قانون تحول، فراموشی، کهنه شدن در جهان حاکم است و هر اتفاقی بعد از مدتی از ذهن‌ها فراموش می‌شود اما این قانون در حادثه عاشورا استثناء است و کارایی ندارد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در همایش پیرغلامان حسینی اظهار داشتند: قانون تحول، فراموشی، کهنه شدن در جهان حاکم است و هر اتفاقی بعد از مدتی از ذهن‌ها فراموش می‌شود اما این قانون در حادثه عاشورا استثناء است و کارایی ندارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ماندگاری قیام عاشورا ابراز کردند: هر حرکتی که بر اساس عدالتخواهی، حق طلبی، ظلم ستیزی و طاغوت زدایی استوار باشد، این حرکت روز به روز با جلوه‌تر خواهد شد چرا که این صفات ذات الهی است و جلوه خدایی پیدا کرده و ماندر در تاریخ می‌شود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرثیه سرایی در روح و روان انسان تاثیر می‌گذارد، ادامه دادند: در هر جامعه‌ای زشتی پدید آمد و چراغ معروف خاموش شد، انسان‌های مومن باید بپاخیزند و دل جامعه را روشن کنند و زشتی‌ها را کنار بزنند.

ما اگر تنها به منطق و استدلال بسنده کنیم و مسائلی نظیر عقلانیت، عاطفه و احساس را نادیده بگیریم راه کاروان حسین را نمیتوانیم بیابیم که در آن قدم بگذاریم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.