نیروی انسانی سرآمد دارایی‌های یک کشور است1401/08/21

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جمعیت را مهم‌ترین سرمایه کشور توصیف کردند و گفتند: مسئولین باید تلاش کنند تا با ایجاد مشوّق‌های مختلف، هر چه زودتر مشکل کمبود جمعیت بر طرف گردد.

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در دیدار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با تأکید بر لزوم اهتمام جدی بر مسئله آموزش و تربیت ابراز داشتند: آموزش و پرورش رکن کلیدی کشور است؛ چرا که تربیت نیروی انسانی لازم برای تمامی مجموعه‌های فعال در کشور، توسط سیستم آموزشی صورت می‌پذیرد؛ در نتیجه پایه پیشرفت هر کشوری بخش آموزشی آن کشور است.

نیروی انسانی و به طور کلی جمعیت هر کشور، سرآمد تمامی امکانات و دارایی‌های آن کشور است. مسئولین بکوشند تا با فرهنگ سازی جدی و ایجاد مشوق‌های مختلف، فرهنگ حاکم در جامعه را بهبود بخشند.

مسائلی همچون مشکلات معیشتی، رواج ازدواج‌های پرهزینه و از همه مهم‌تر تبلیغات سوء فرهنگی سبب شده است تا سن ازدواج افزایش پیدا کرده، خانواده‌ها تمایل کمتری نسبت به فرزند آوری از خود نشان دهند و حتی برخی از جوانان نسبت به امر ازدواج بی انگیزه شوند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حل مشکل کمبود زمین و منابع مالی برای تأسیس و تجهیز مدارس در سطح استان قم شدند و افزودند: لازم است خیرین و مسئولین پای کار بیایند تا به علت کمبود کلاس‌های درس شاهد افزایش پدیده مدارس سه شیفته در سطح استان نباشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.