سپاه قهرمان ما سپاهی است که در صحنه های مختلف خودش را به خوبی نشان داد/ پایبندی به احکام و حدود الهی از دیگر عوامل رستگاری است1401/11/08

حضرت آیت الله حسینی بوشهری، «دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، سپاه قهرمان ما سپاهی است که در صحنه های مختلف خودش را به خوبی نشان داد و هم در داخل و هم در خارج در مبارزه با داعش خود را به خوبی نشان داد؛ حالا این سپاه که با داعش مبارزه کرد تروریست است یا مجموعه داعش که دست‌ساز شما است؟

امام جمعه قم عنوان کردند: مسئولین برای مشکلات اقتصادی و فرهنگی و آسیب های اجتماعی راه علاجی پیدا کنند؛ رهبر معظم انقلاب همیشه مردم را به آینده امیدوار کردند و توصیه کردند که همیشه امیدوار باشید. یکی از پایه های امید در جامعه ارائه کارهایی است که مشکلات روزمره زندگی مردم را حل کند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول با اشاره به اینکه بهره‌مندی از تقوا باعث سربلندی در دنیا و آخرت می‌شود، بیان کردند: انسان ها همیشه خواهان فوز و رستگاری است و فطرت انسان به سمت خوشبختی و سعادت حرکت می کند.

ایشان با بیان اینکه سعادت به معنای فراهم بودند اسباب نعمت و خوشبختی و شقاوت به معنای فراهم بودن اسباب نقمت است، ادامه دادند: در قرآن، ایمان و عمل صالح از اسباب فوز و رستگاری بیان شده است.

دبیر شورای عالی حوزه افزودند: پایبندی به احکام و حدود الهی از دیگر عوامل رستگاری است و کسانی که به احکام الهی پایبند هستند رستگار می‌شوند و کسانی که به احکام الهی و حلال و حرم پایبند نیستند در دنیا و آخرت سعادت را تجربه نخواهند کرد.

خطیب جمعه قم پایبندی به عهد و امانت را از دیگر عوامل رستگاری و خوشبختی دانست و اضافه کردند: عهدها دامنه وسیعی دارند و عهدهای فطری و پیمان‌هایی که خداوند از انسان می‌گیرد از جمله آن‌ها است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با پیمان عقلی گفتند: پیمان عقلی به معنای این است که خداوند به انسان نعمت عقل داده است و انسان می تواند تدبر کند و پایبندی به این عهد یعنی انسان در امور تفکر کند.

ایشان با بیان اینکه عهد شرعی یعنی عمل به آنچه که خداوند و رسولش امر کردند، اظهار کردند: عهدی که بین انسان‌ها منعقد می شود از دیگر عهدها است و همه اقشار از اعم فروشنده، مشتری، علما و... عهد و پیمانی دارند همه افراد نسبت به خانواده، جامعه و.. عهد و پیمان دارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.