آیت الله حسینی بوشهری «رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری» شد1401/12/13

در نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ترکیب جدید، آیت الله حسینی بوشهری به عنوان «رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان» انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نخستین جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با ترکیب جدید عصر چهارشنبه ۱۰ اسفند در تهران برگزار گردید.

در اولین جلسه هیئت رئیسه خبرگان رهبری که یک هفته پس از اجلاسیه رسمی این مجلس و با ترکیب جدید تشکیل شد، بار دیگر وظایف و جایگاه مجلس خبرگان رهبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین طبق بند ۲ ماده ۱۲ آیین نامه داخلی این مجلس، رئیس جدید دبیرخانه و کارپردازان فرهنگی و مالی - اداری با انتخاب اعضاء تعیین شدند.

در این جلسه حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، به عنوان رئیس دبیرخانه و آیات محمدی اراکی و قمی نیز به ترتیب به عنوان کارپردازان فرهنگی و مالی- اداری انتخاب و منصوب گردیدند.

براساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، انتخابات هیئت رئیسه و کمیسیونهای این مجلس که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود در یازدهمین اجلاسیه رسمی خبرگان رهبری که روزهای ۲ و ۳ اسفند سال جاری در تهران برگزار شد، انجام گردید.

در ترکیب هیئت رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله احمد جنتی به عنوان رئیس و حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری هم به ترتیب نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

آیت الله سیداحمد خاتمی و آیت الله عباس کعبی هم مجدداً به عنوان منشی های هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری انتخاب گردیدند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.