گزارشی از رونمایی کتاب «سیاست و حکمت؛ خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» در قم1401/12/17

نشست رونمایی از کتاب «سیاست و حکمت؛ خاطرات آیت‌الله احمد بهشتی» به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم در موسسه دین‌پژوهی علوی شهر قم برگزار شد.

در این نشست، حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، با تبریک عید میلاد امام زمان (عج) به حاضران، و با تشکر از دست‌اندرکاران مرکز اسناد انقلاب اسلامی به خاطر جمع‌آوری تاریخ شفاهی شخصیت‌های انقلابی بخصوص شخصیت‌های حوزوی گفتند: اگر ما تاریخ خودمان را ننویسیم، دیگران برای نسل‌های ما تاریخ را به گونه‌ای دیگر و تحریف‌شده می‌نویسند؛ چنانکه در قضیه شیخ فضل‌الله نوری دو نوع نگاه در تاریخ ثبت شده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: عده‌ای ایشان را فردی مستبد و عده‌ای دیگر او را ضد استبداد معرفی کرده‌اند که حقیقت هم همین است.

ایشان در ادامه با اشاره به محتوای برخی از روایات در غنیمت دانستن وقت و عمر و استفاده صحیح از آن، مصداق این روایات را شخصیت آیت الله احمد بهشتی دانستند و به حاضران و طالبان علم توصیه کردند حتما کتاب خاطرات راوی و نیز حالات بزرگان را در کتب قصص العلما بخوانند و ببینند که مسیر رشد وی چگونه بوده است و بدانند که یک‌شبه نمی‌توان به این میزان از موفقیت دست یافت و جامع معقول و منقول شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری یکی از ویژگی‌های آیت الله احمد بهشتی را عالِم به زمان بودن و آینده‌نگری او معرفی کردند که سال‌ها پیش، نقش خود را برای حضور در دانشگاه‌ها و ایفای رسالتش به خوبی دریافت و همچون استادش شهید مطهری عمل کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سیر تحصیلی راوی خاطرات گفتند: ایشان با استفاده از عمر و فرصت و در مسیر اطاعت پروردگار، به عنوان یک مبلغ و سخنور چیره‌دست عمل می‌کند و در مقابل دستگاه طاغوت می‌ایستد و حتی بازداشت می‌شود و خم به ابرو نمی‌آورد و چون هدف را شناخته است، در دو عرصه مبارزه و علم، بسیار پرتلاش و قوی ظاهر می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری، آشنایی به قانون و قانونگذاری را از توانایی‌های دیگر وی دانستند که در مجلس خبرگان، نیز نمودهایی از این توانایی وی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.