شهر تبریز از دیرباز در عرصه های مختلف تأثیرگذار بوده است1402/03/28

  حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع روحانیون و مسئولان استانی آذربایجان شرقی گفتند: شهر شهیدپرور و قهرمان پرور تبریز، شهر عالمان دین، مجتهدین وارسته که در یک برهه ای مجتهدین فراوانی در اینجا نقش آفرینی کرده بودند.

شهر تبریز که از دیرباز نه تنها برای خود تبریز بلکه برای ملت ایران و اگر این سخن مبالغه نباشد برای برخی از کشورها تاثیرگذار بوده است.

روحانیت در موضوعات مختلف مشکلات را بیان می کنند و گاهی هم به موضوعات ورود می کند و تنها بیان مشکلات در شرایط فعلی کافی نیست بلکه روحانیت به عرصه بیاید به دلیل اینکه که این انقلاب اسلامی به نام روحانیت ثبت شده است.

ایشان با اشاره به حدیث نورانی از پیامبر اکرم(ص) گفتند: پیامبر اکرم(ص) همیشه ما را به استفاده از فرصت های دنیا برای خدمت به دین خدا تأکید می کنند. یکی از فرمایشات گرانسنگ ایشان در خصوص استفاده مناسب از فرصت های خدمت رسانی است که می فرمایند "اگر باب خیری به سوی شما باز شد و فرصتی حاصل شود از این فرصت استفاده کنید زیرا زمان با سرعت این فرصت را از شما می گیرد."

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزودند: روحانیت تصور نکنند که امروز دشمن دارد؛ مگر پیامبر(ص) از آغازین روز های که رسالت خویش را آغاز کرد، دشمن نداشت و مگر پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را در جنگ های مختلف تهدید نکردند.

آیت الله بوشهری ادامه دادند: روحانیون بناست رهروان راه ائمه اطهار(ع) باشند. دستور قرآن است که می فرماید:" إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ، به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است!"

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.