هرچقدر ما در برابر هتک حرمت به قرآن سکوت کنیم این‌ها چند گام جلوتر می‌روند1402/04/11

امام جمعه قم در رابطه با هتک حرمت به قرآن در سوئد، خطاب به وزارت خارجه گفتند: سران کشوهای اسلامی اجتماع کرده و این جنایت را محکوم و در روابط شان با این کشور تجدید نظر کنند، هرچقدر ما سکوت کنیم این ها چند گام جلوتر می‌روند.

  حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در خطبه‌های نماز جمعه نهم تیرماه در مصلی قدس قم، در رابطه با موانع رسیدن به سعادت بیان کردند: تکذیب انبیا الهی، نداشتن گوش شنوا برای شنیدن سخن انبیا الهی و فراموشی از ذکر خدا از جمله عواملی است که مانع سعادت انسان می‌شود.

ایشان با بیان اینکه باید در نهان، آشکار، سختی و آسانی به یاد خدا باشیم، ادامه دادند: اگر یک لحظه از یاد خدا غافل شدیم و هر مشکلی ما را احاطه کرد خودمان مسئول هستیم.

امام جمعه قم یادآور شدند: گاهی برخی از افراد به سراغ هرکسی که می‌روند با پاسخ منفی مواجه می‌شوند و احساس سختی در گذران زندگی می‌کنند و در مقابل برخی از افراد هر جا می‌روند گویا زمینه‌ها فراهم بوده است و همه درها به روی آن‌ها باز می‌شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کردند: گروه دوم پیوسته به یاد خدا هستند اما دسته اول خدا را فراموش کردند. کسی که خدا را فراموش کند هویت خودش را هم فراموش خواهد کرد.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه بدعت گذاری از دیگر موانع سعادت است، اظهار کردند: کسانی که می‌گویند «هذا حرام و هذا حلال» و به خدا نسبت به دروغ می‌دهند سعادت‌مند نمی‌شوند.

ایشان با اشاره به آیه «وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُکُمُ الْکَذِبَ هَذَا حَلَالٌ وَهَذَا حَرَامٌ لِتَفْتَرُوا عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ  إِنَّ الَّذِینَ یَفْتَرُونَ عَلَی اللَّهِ الْکَذِبَ لَا یُفْلِحُونَ»، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید:« شما نباید از پیش خود به دروغ چیزی را حلال و چیزی را حرام گویید و به خدا نسبت دهید تا بر خدا دروغ بندید، که آنان که بر خدا دروغ بندند هرگز روی رستگاری نخواهند دید.»

ایشان با بیان اینکه برخی در مقابل مسائلی که از صدر اسلام به عنوان یک مبنا در بین مردم بوده است جبهه می‌گیرند، اضافه کردند: اختیاری کردن مسئله حجاب یک بدعت است؛ زیرا از صدر اسلام وجود داشته است.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم ضمن تبریک دهه ولایت بیان کردند: دهه ولایت فرصت مناسبی است که جا پای اهل بیت (ع) بگذاریم و راه آنان را ادامه دهیم. در روز عید غدیر به عشق امیرالمومنین (ع) اطعام کنید تا کسانی که به یاد امیرالمومنین(ع) نیستند هم متوجه جایگاه حضرت علی (ع) در جامعه شوند.

ایشان با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس عنوان کردند: این نمونه جنایت آمریکا در طول تاریخ است و عجب حقوق بشری عرضه می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هتک حرمت به قرآن در پایتخت سوئد اظهار کردند: این مایه تاسف است که پلیس مخالفت می‌کند اما دادگاه به بهانه این که برای ما آزادی مهم است دستور پلیس را لغو می‌کند و می‌گوید که قرآن را پاره کردن ایرادی ندارد. مرگ بر این چهره‌هایی که به ظاهر به نام انسانیت زندگی می کنند اما از هر درنده‌ای درنده تر هستند.

امام جمعه قم خطاب به وزارت خارجه گفتند: سران کشوهای اسلامی اجتماع کرده و این جنایت را محکوم و در روابط شان با این کشور تجدید نظر کنند، هرچقدر ما سکوت کنیم این ها چند گام جلوتر می‌روند.

واگر چه شما به قرآن توهین کردید، اما قرآن می‌گوید کاری از پیش نمی‌برید، با این کار شما دنیا متوجه می‌شود که قرآن که کتاب مسلمانان است چیست. خداوند وعده داده است:«هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ»

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضاییه اظهار کردند: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که باید به سند تحول عمل شود و کادر سازی شود همچنین به مبارزه با فساد تاکید کردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کردند: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که با مراجعه کنندگان به درستی برخورد شود همچنین تاکید کردند آنچه مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرد آمارها نیست بلکه خروجی کار است.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به امنیت روانی مردم اشاره کردند، تصریح کردند: اگر امنیت روانی از جامعه گرفته شود حتی اگر مردم بهترین زندگی را هم داشته باشند زندگی شان تلخ خواهد بود به همین خاطر با شایعه پراکنان در رسانه‌ها و فضای مجازی برخورد شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.