سخنران ويژه كنگره بزرگداشت آيت‌الله آدينه‌وند 92/02/26

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/boshehri_l92_147688.jpgكنگره بزرگداشت مفسر قرآن ‌كريم آيت‌الله آدينه‌وند، با حضور آيت‌الله حسيني بوشهري، رئيس حوزه‌هاي علميه سراسر كشور امروز  پنج‌شنبه، 26 ارديبهشت‌ماه جاري در شهرستان كوهدشت برگزار مي‌شود.
    در اين كنگره بزرگداشت، جمعي از روحانيون و اساتيد حوزه و دانشگاه، ائمه جمعه شهرستان‌هاي استان و شاگردان آيت‌الله آدينه‌وند حضور خواهند داشت و سخنران ويژه اين كنگره آيت‌الله حسینی بوشهري رئيس حوزه‌هاي علميه كشور اعلام شده است.

يادآور مي‌شود، آيت‌الله محمدرضا آدينه‌وند قبادي‌طرهاني، از بزرگ‌ترين مفسران قرآن كريم استان لرستان فرزند علي در سال 1306 در شهرستان كوهدشت متولد شد؛ در سال 1325 وارد حوزه علميه قم شد و دروس مقدمات تا سطوح عاليه خارج و اصول فقه را نزد اساتيد تلمذ كرد.

وي بيش از 60 سال است كه در حوزه علميه قم مشغول تدريس علوم ديني است و از وي كتب زيادي به چاپ رسيده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به سيماي توحيد، كلمة‌الله العليا همراه با تجزيه و تركيب كلام‌الله مجيد و كتابي در فروع دين اشاره كرد.

اين روحاني و مفسر قرآن كريم در زمينه ساخت مسجد در كوهدشت تلاش‌هاي زيادي داشت كه از جمله مساجدي كه به همت وي ساخته شده مي‌توان به مسجد جامع كوهدشت، مسجد قاطرچين رومشگان، 2 مسجد در روستاي آدينه‌وند، روستاي كوشكي و 4 مسجد در روستاي پشت تنگ اشاره كرد.

وي از بزرگ‌ترين مفسران قرآن كريم است و در نظر اهل علم به «نحوي» مشهور است و كتاب كلمة‌الله العليا را در شش جلد به دستور و هزينه مقام معظم رهبري به چاپ رسانده كه اين كتاب در بحث تجزيه و تركيب كل قرآن كريم است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.