شناخت جایگاه تاریخی و علمای برجسته مکتب تشیع برای نسل جوان اهمیتی مضاعف دارد 92/02/31

آیت الله حسینی بوشهری در دیدار میهمانان کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان با آیت الله سیدمحمد بحرالعلوم از علمای برجسته عراق اظهار داشت: تعامل و همگرایی علما و اندیشمندان ایران و عراق ضرورتی است که در آینده نزدیک مصرانه پیگیر آن خواهیم بود.


وی از طرح موضوع تعامل علما و اساتید حوزه های علمیه ایران و عراق در شورای عالی حوزه علمیه قم خبر داد و گفت: شناخت جایگاه تاریخی و علمای برجسته مکتب تشیع برای نسل جوان اهمیتی مضاعف دارد که این مسأله مهم نیز به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جنایات رژیم بعث عراق علیه علمای شیعی و حوزه های علمیه یادآور شد: پس از روی کار آمدن این رژیم منحوس فشارهای زیادی بر حوزه علمیه نجف وارد شد و علمای بسیاری تبعید شده و یا هجرت کردند، پس از سقوط صدام، نیز حق حوزه های علمیه عراق ادا نشده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: هم اکنون علمای برجسته ای از عراق در حوزه علمیه قم مشغول تدریس هستند، اما بایستی با برقراری تعامل گسترده میان دو کشور و تبادل طلبه، جایگاه تاریخی حوزه علمیه نجف احیا شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که حوزه های علمیه نجف و قم پرچم‌دار مکتب جعفری هستند، گفت: اگر تعامل و ارتباط میان دو حوزه برقرار شود، مایه افتخار و آبروی عموم مسلمانان خواهد بود، از این رو کنگره امام مهدی(عج) و آینده جهان فرصتی برای تحقق این مهم است.
 

 مدیر حوزه‌های علمیه و جمعی از علما، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه برای حضور و سخنرانی در کنگره امام مهدی (عج) و آینده جهان صبح دیروز وارد فرودگاه نجف اشرف شدند.

آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم و مدیر حوزه‌های علمیه کشور و همچنین جمعی از علما، فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه در بدو ورود به فرودگاه شهر نجف مورد استقبال نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق قرار گرفتند.


گفتنی است، کنگره امام مهدی و آینده جهان امروز سه شنبه، 31 اردیبهشت با حضور میهمانانی از حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات دانشکده تربیت دانشگاه کوفه آغاز می شود. این کنگره روز چهارشنبه با برگزاری چهار کمیسیون تخصصی در دانشکده فقه دانشگاه کوفه ادامه می یابد و در آخرین روز کنگره آئین اختتامیه در سالن اجتماعات مجتمع سیدالشهدا کربلا برگزار می شود.
 

دیدگاه‌ها   

همت یاری
#1 همت یاری 1394-11-29 07:14
سلام علیکم من از مریدان
ایت الله بوشهری هستم برای پیروزیشان خالصانه دعا میکنم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.