ضرورت عقلانی و وحیانی امر به معروف و نهی از منکر/ افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند95/07/03

http://www.bushehri.net/images/namazjome/b7d7a93d-6949-49b7-8485-9886ab18acb5.jpgامام جمعه قم حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ابعاد مختلف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشتد: وجود امر به معروف در جامعه نشان‌دهنده رشد، حیات، بالندگی و مسئولیت‌پذیری یک جامعه است اما اگر این منشاء حیات، رشد و مسئولیت‌پذیری فراموش شود جامعه، جامعه‌ای مرده و بی‌تعهد خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت عقلانی و وحیانی امر به معروف و نهی از منکر افزودند: در روایات متعددی بر وجوب اجرای این فریضه تاکید شده است و در آیات قرآن کسانی که در جامعه دینی بی‌تفاوت از کنار امر به معروف می‌گذرند، سرزنش شده‌اند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در تعبیرات و روایات هم می‌بینیم که اثرات جدی درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان شده است، فرمودند: اگر خواهان رونق معروف در جامعه باشیم، محوریت و کانون آن امر به معروف است، کسب حلال، مبارزه با دشمن و آبادانی سرزمین‌ها در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

به فرموده امام جمعه قم، برای اینکه معروف در جامعه ترویج شود باید همه افراد جامعه در ترویج این فریضه مشارکت داشته باشند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند: ایشان به برخی از باورهای نادرست و شبهاتی که در خصوص توان دفاعی و نظامی کشور از سوی برخی افراد مطرح می‌شود اشاره کردند و این مسئله که اگر سازمان‌های نظامی در کشورها جمع‌آوری شوند پیشرفت به دنبال خواهد داشت را اشتباه خواندند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: متأسفانه افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند و معتقدند استقلال به معنای انزواست که این تعبیر درستی نیست.

دیدگاه‌ها   

ناشناس
#5 ناشناس 1394-12-27 07:57
ممنونم عالی بود
نقل قول کردن
یوسف
#4 یوسف 1394-12-27 07:34
امنیت که خوب داریم خدایا شکرت که مشکلات حل شد!
معیشت، امنیت و پیشرفت
ما چقدر خوشبختیم
نقل قول کردن
علی صبوری
#3 علی صبوری 1394-12-26 06:23
سلام مطالب خوبی در این خبر بیان گردیده سعی نمایید برای تنور افکار عمومی بیشتر به اینگونه مطالب پرداخته شود
نقل قول کردن
جعفری
#2 جعفری 1394-12-25 14:28
شما بدانید اصلاح طلب ها پیشتازند
نقل قول کردن
یزدی
#1 یزدی 1394-12-25 09:36
من جای دیکه هم عرض کردم به آقای روحانی بفرمایید بیا با مجلس اصولگرا( یعنی ملت ایران) همدیت شو و با توفیق الهی اقتصاد مقاومتی رو عملیاتی کن
خدا به حسن روحانی رحم کرد که مجلس اصلاح طلب شکل نگرفت اگه همچون اتفاقی می افتاد باید اقای روحانی هر روز با یه بحران سیاسی روبرو می شد
یه روز تحصن می کردن
یه روز روزه سکوت می گرفتن
یه روز استعفا می دادن
یه روز نمی اومدن
هر روز بالاخره یه کاری می کردن که امریکا سوت و کف بزنه و بگه ای ول عجب مجلس خوبی
حال که خدا لطف کرده و ادمای دلسوز رای اوردن حاج حسن هم باید دیگه این همه برجام برجام نکنه و لباس کار به تن وزرا بپوسه و بیل و کلنگ به دستشون بده بگه برید کار کنید با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شه
انشا الله
احسن به ملت ایران که ما خارجیهای دوستدار رهبری رو خوشحال کردید
هم تو خبرگان
هم تومجلس شورای اسلامی
درود بر خمینی کبیر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.